Hej Amino Jeg skal lige bruge et godt råd i forhold til hvilken virksomhedsform jeg skal vælge for mine virksomheder. Jeg har i øjeblikket en tøjforretning (Tøjstory - https://www.facebook.com/Tojstory) en forretning jeg har åbnet sidst i 2013. Forretningen er blevet en succes og derfor skal den gerne udvides snarest og laves til en kæde. Virksomheden er i dag oprettet som mit eget enkeltmandsfirma. Yderligere er jeg ved at overtage www.rabatnøglen.dk - et koncept der samler lokale samfund via forretninger og sportsforeninger. Nu kommer så spørgsmålet. Jeg skal have valgt hvilken forretningsform disse firmaer skal have. Mulighederne i mit hoved er som følger. * 2 Aps selskaber - Tøjstory Aps op Rabsatnøglen Aps? * Forsætte Tøjstory som Enkeltmands og Rabatnøglen som Aps - Eller evt. omvendt.? * 1 enkeltmandsfirma med 1 cvr nummer og 2 p numre? er ikke sikker på dette kan lade sig gøre.? * lave et Aps med 2 p numre? - hvis dette er en mulighed? Yderligere info. 1. I tøjstory hæfter jeg som det eneste for min husleje + driftomk - Jeg har intet varelager, det eneste jeg har er mit inventar, kasseapparat mm. 2. I Rabatnøglen vil udgifterne til driften være ligefrem med det antal rabatnøgler der bliver solgt. Udover omkostninger til betalings-modulet på siden og hjemmeside pleje generelt. Der vil komme ansatte i begge virksomheder - hvis dette har betydning. Det kan sagtens være der er andre og bedre muligheder - så jeg glæder mig til at høre fra en af jer. De bedste hilsner Theis Vad |
Jeg vil helt klart råde til at lave 3 selskaber :)
Et holdning aps som ejer datter 1 og datter 2 :)