Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af virksomhed. Hvad gør jeg fra "start og frem" ? Hjælp søges.

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)
Tilmeldt 24. Mar 14
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 22:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer allesammen 

Da jeg har startet mit eget enkeltmandsfirma i form af en webshop, som går i luften snart er der nogle spørgsmål til at starte med, som jeg håber I kan besvare :-) 

( Jeg bruger wordpress, som holder styr på varelager, og salg m.m. )

1. Må man købe varer fra Ebay ( Uden told feks ), og sælge dem videre på sin webshop ? 

2. Når nu jeg modtager ordrer fra kunder der køber mine varer via min webshop. Hvad gør jeg så derfra ? ( tænker, at de ryger ind på firma-Nemkonto, men der skal vel også betales skat af dem m.m. ? 

3. En god ordning til at sende varerne til kunderne ? Privat eller erhverv ? Feks Postdanmark

Håber meget på jeres hjælp :-) 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46613
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:31

1 ja

2  du skal føre regnskab efter skatteloven som i: http://johnhannover.blogspot.dk/2014/03/undga-svindel-med-ny-hjemmeside.html   - Her skal du opgive dit overskud til skat og beskattes af det og du skal bogføre og angive IMPORTMOMS fra EU hvis det er EU korrekt

Hvis du kan forventes at forudse at du vil komme til omsætning på  50.000 kr på en 12 mdr periode så skal du momsregistreres med det samme som i: http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/hvornar-skal-jeg-momsregistrere-mig.html   men det er du nok blevet nu du har CVR

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 24. Mar 14
Skrevet kl. 22:36

Hej John

Mange tak for dine svar. 

1. Super godt

2. Ja man skal skrive/indberette til skat, hvor meget ens indtægter og udgifter vil blive ikke ? ( Forventet)

3. Jeg forventer ikke over de 50.000kr, så har sagt nej til momsreg. 

"Du skal bogføre og angive importmoms fra Eu, hvis det er EU korrekt" < - - Hvad mener du ? 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:40

Ja du skal forskudsregistrere det du forventer og du skal på basis af dit regnskab med alle bilag, indberette dit overskud til årsopgørelsen

Du kan glemme importmoms (som ellers var et link du kunne klikke på i forrige svar) Når du ikke er momsregistret så vil du som udgangspunkt få moms på varen fra der leverer til dig fra EU (og uden importregistrering må du ikke købe fra uden for EU) men du skal ikke indberette importmoms når du ikke er momsregistreret

vh John H

Tilmeldt 24. Mar 14
Skrevet kl. 22:52

Er det så sidst på året man skal indberette sit overskud til årsopgørelsen ? Jeg får nemlig ingen kvitt/bilag fra Ebay, når jeg køber mine varer derfra ?

Jeg bestiller varene fra Kina ? < - - Så det må jeg vel så ikke ?  

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:56

Du er nødt til at få - eller skabe nogen bilag fra din ebay - fra købet som jo kan få print screen. Dit regnskab skal føres helt løbende

For at importere til videresalg fra Kina skal du sørge for at sætte kryds i importregistrering som vist i http://johnhannover.blogspot.dk/2013/03/importrregistrering-kort-forklaret.html men du får jo så told og moms osv oveni, men det er du vant til. 

vh John H

Tilmeldt 24. Mar 14
Skrevet kl. 23:02

Ja, har prøvet at kigge derinde, men syns ikke jeg kan finde stedet, hvor man kan finde sin "kvittering" for det man har købt derinde :( 

"Dit regnskab skal føres helt løbende" = Da jeg bruger wordpress, er det vel ok, at wordpress regner alt mit salg ud, så jeg til sidst på året kan se, hvor meget jeg har solgt for ? 

Da jeg oprettede mig på Virk, satte jeg kryds i både export og import. Dog har jeg ikke betalt moms/told for mine varer endnu, som jeg har modtaget, eller er det måske allerede medregnet ? 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:06

Du bør føre løbende og du skal ha et bilag for hver vare du køber på ebay så det kan følges i pris mod sælger - og du kan jo også tænkes at få kursdifferencer og gebyrer der bør ha deres egne konti.

Ja det er højst sandsynligt momsen er med i alle fald fra EU sælgerne, mens den normalt lægges på af tolden ved ankomst fra uden for EU hvor du jo skal sørge for at købet sker til dit CVR nummer og ikke som privat

Du kunne lyde som om du kunne ha nytte af at søge en der vil sidde eksternt og gå dine ting gennem det første kvartal

vh

Tilmeldt 24. Mar 14
Skrevet kl. 23:10

Ja. Jeg må se om jeg kan finde mine køb/kvitteringer på Ebay!

Da alt er bestilt fra Kina og ikke blevet "taget" i tolden er prisen ikke blevet højere end det jeg købte den for hos Ebay ? 

Alle mine køb er købt privat. Kan jeg ændre dette ? 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:17

superkdx:
Da alt er bestilt fra Kina og ikke blevet "taget" i tolden er prisen ikke blevet højere end det jeg købte den for hos Ebay ? 
ordet ikke taget i tolden duer ikke som virksomhed. Du har pligt til korrekt indfortoldning så du skal sørge for at det bliver taget ved at importere korrekt og ellers toldindberette - ved f.eks. at kontakte told

Nej du kan nok ikke ændre det som er, men fremad må du som minimum sørge for at fortolde korrekt . også selv om det er små ting, så du ikke risikerer en masse bøvl for ikke at fortolde som virksomhed. Der er en undergrænse for told som jeg ikke husker - noget omkring 1150 kr per forsendelse mens moms kommer fra - om jeg husker ret 80 kr. Dit CVR bør stå på pakken som modtager

vh John H

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)