Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

First Byte Time

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Vejle
Tilmeldt 6. Sep 11
Indlæg ialt: 69
Fra  Apuls.dk Skrevet kl. 16:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Vores webshop har en meget langsom First Byte Time og jeg er overbevist om at det koster kunder + må have en lille effekt på vores SEO.

Derfor er jeg interesseret i at indsamle flest mulige tips til at nedsætte vores First Byte Time.

Hvis i afprøver det, er det meget tydeligt at mærke, hvilke sider der er blevet cached på vores webshop og hvilke sider der ikke er. Så snart en side er blevet åbnet én gang, vil den åbne ret hurtigt igen hos alle de efterfølgende besøgende, men det er ikke godt nok for vi er ofte nød til at genstarte cache modulet :-) 

På forhånd tak for hjælpen :-)

Ebbe, Apuls.dk

Apuls.dk: Træningsudstyr, maskiner, tøj, sko og tilbehør, til alle former for træning.

Tilmeldt 3. Feb 14
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 17:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Ebbe Maretty Sønderup:
Hvis i afprøver det, er det meget tydeligt at mærke, hvilke sider der er blevet cached på vores webshop og hvilke sider der ikke er. Så snart en side er blevet åbnet én gang, vil den åbne ret hurtigt igen hos alle de efterfølgende besøgende, men det er ikke godt nok for vi er ofte nød til at genstarte cache modulet :-) 

Hej

Normalt er "first byte time" en indikation på at din udbyders servere har lidt for meget at lave, kan dog ikke se hvilken udbyder du bruger da du kører igennem cloudflare. Tror ikke det er en god ide at køre med cloudflare hvis dine kunder primært er fra Danmark, er som jeg ser det, lidt af en omvej, men man kan jo tage fejl.

Har du en anden URL hvor man kan tilgå dit site udenom cloudflare kunne man jo teste der og sammenligne?

/Niels

Fra Vejle
Tilmeldt 6. Sep 11
Indlæg ialt: 69
Fra  Apuls.dk Skrevet kl. 17:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Niels
Tusind tak for dit svar :-)
Jeg har ændret navneserverne hos dk-hostmaster for at bruge CloudFlare og så er det vel ikke muligt at have et link rundt om, er det? :-)

Pingdom viser en betydelig øget responstid fra serveren i London, efter vi er begyndt på CloudFlare. Det er faktisk mest pga sikring mod nedbrud, for her har de nogle vildt smarte funktioner.

Ofte står shoppen bare i 5-30 sekunder, uden der sker noget, hvorefter siden kommer omgående.

Vi er hos Solutio.

Apuls.dk: Træningsudstyr, maskiner, tøj, sko og tilbehør, til alle former for træning.

Tilmeldt 3. Feb 14
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 18:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Ebbe Maretty Sønderup:
Ofte står shoppen bare i 5-30 sekunder, uden der sker noget, hvorefter siden kommer omgående.

Hej

Hvis jeg var dig, ville jeg se om der er en direkte URL til shoppen udenom cloudflare, du kan derfor teste om der er adgang til sitet direkte og sammenligne/se om det hænger. En anden ting du kan gøre, er at ligge en fil op på dit site, lad os kalde filen testtest.php, en fil som ikke er relateret til din shop (dvs det bruger ikke mysql etc). Du kan således kalde scriptet direkte og se om sitet svarer. Lad os sige din mysql server står og hænger (hvilket får dit cachemodul til at lave knuder), kan du se om sitet svarer selvom mysql hænger. I scriptet skriver du:

<?php

phpinfo();

?>

Dette kan du kalde med 

http;//www.apuls.dk/testtest.php?test=1

(1 tæller du en op hvergang du requester, så tvinger du cloudflare til at reloade dit indhold for det script).

Tror du er nødt til at lede efter hvor problemet er, hvis du stoler på at cloudflare ikke er problemet, er der næsten ikke andet tilbage end at du har et problem med enten web eller mysql server, noget solutio burde kunne checke.

/Niels

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 18:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ebbe

Din DNS lookup koster ca. 1,8 sekund, så jeg ville starte dér.

Og så koster http://init.zopim.com/crossdomain.xml dig lidt over 2 sekunder - dog kun delvist, da der er andre ting der bliver hentet samtidigt.

Venlig hilsen,
Christian

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)