Måske er dette indlæg useriøst, men ikke desto mindre er det et problem jeg tænker lidt på.
Jeg har fundet en leverandør i udlandet, som jeg er helt vild efter at få lov til at lave en aftale med.
Jeg har derfor formuleret en lang email til dem (på engelsk), her for 2 uger siden. Men jeg har endnu ikke fået noget svar. Så jeg skrev endnu en i weekenden og har ikke fået svar endnu.
Skal jeg betragte dem som useriøse? eller skal jeg gribe knoglen og forsøge at formulere mig på engelsk?
Mine engelsk kundskaber er forståelige, men grammatisk ukorrekte.
Skal jeg betragte dem som useriøse? eller skal jeg gribe knoglen og forsøge at formulere mig på engelsk?
Mine engelsk kundskaber er forståelige, men grammatisk ukorrekte.
Hvad ville i foreslå?
Det er jo utroligt svært at hjælpe dig , når du intet oplyser om firmaet eller eller hvem du har sendt brevet til i firmaet. Det er faktisk ikke altid lige let at få hul ugennem til den rette person i firmaet der kan / vil tage stilling til dit brev, men erfaring er at firmaer i USA / Canada kan være meget vanskelige at få kontakt til. En anden mulighed er at dit brev har virket for useriøst på dem.
Du skal altså ikke nødvendigvis forvente at de kan Engelsk. Prøv i første omgang at ring til dem så får du afklaret om nogen i firmaet kan engelsk. Er der ingen i firmaet der kan engelsk bør du nok overveje om det er en leverandør du kan / vil samarbejde med i fremtiden når kommunikationen er meget vanskelig.
I am sorry but it seems – in my opinion – that this is not good partner for you. You sent him 4 e-mails and you don’t have any answers. Maybe his e-mail address is wrong? Has Turkish partner got a translation trouble ? He could give your mails to translate. But he did not. Is he shy? Doesn’t he want to write?? It is very strange behavior. Contacts in business is a key.
Don’t worry about ungrammatical English. You see, my English is not fluent, but I am still learning it. I also use the Cyrillic alphabet to communicate with people from Russia, Ukraine, etc. It is very important and useful especially when you are looking for business contacts in Eastern Europe. Now I am in Denmark and I know I should learn Danish here.