Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

transport over øresund

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Rødovre
Tilmeldt 28. Mar 07
Indlæg ialt: 159
Fra  VikarDanmark Skrevet kl. 15:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,

Vi har dd ansat 2 svenske piger, nu sidder jeg og roder lidt med hvad vi kan tilbyde dem mht godtgørelse for deres transportudgifter, de skal jo begge køre lidt længere end de fleste andre af vores vikarer, så det ville være passende om vi betalte ihvertfald nogle af deres transport udgifter, men hvordan gør man rent praktisk med alt hvad den slags vil indebære...

Har styr på de skal have dansk cpr.nr osv, kun det med transport udgifter jeg ikke umiddelbart kan greje.

God weekend

JacobN

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 21:32

I kan give dem fri offentlig - befordring, herunder brobizz. Men I kan ikke dække deres befordringsudgifter i bil  - uden beskatning - hvis de arbejder samme sted hver dag.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Fra Rødovre
Tilmeldt 28. Mar 07
Indlæg ialt: 159
Fra  VikarDanmark Skrevet kl. 17:09

Så har jeg tygget lidt på den, og takker for svaret.

Jeg ved at de skal arbejde samme sted i 60 dage før det bliver et "fast arbejdssted", det vi vil ikke være aktuelt for os. Så er vi ude i noget mere jeg ikke fatter ! 

Vi, som virksomhed, må give kilometerpenge. Men er det kun noget vi må give for det kørsel de laver mens de er på arbejde, eller er kilometerpenge også aktuelt i transport fra hjem til arbejde ?

Hvis vi nu giver medarbejderne fri offentlig befordring, i disse tilfælde omk 1500 kr, det er hvad et månedskort koster, er det så fuld fradrags berretiget for os ? ellers er det jo hurtigt en dyr løsning

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)