Jeg står i den situation, at jeg snart skal starte min første virksomhed. Eftersom jeg stadig kun er 17 år, afventer jeg nu tilladelse fra statsforvaltningen til at starte virksomheden. Jeg sidder nu og tænker over, hvad jeg kan gøre på nuværende tidspunkt for at forberede mig så meget som muligt på opstarten og driften af virksomheden.
Der er tale om en lille webshop, og den bliver kørt sideløbende med min gymnasielle uddannelse.
På nuværende tidspunkt har jeg styr på selve webshoppen (desigen, grafik etc.), jeg har fundet en god leverandør af produkter, jeg har fundet en leverandør af emballage og jeg har lagt et lille opstartsbudget baseret på de udgifter jeg pt. kender. Derudover har jeg også fundet ud af, hvilken betalingsgateway, jeg vil benytte.
1. Du kunne lave en strategi plan, altså en plan over din/jeres mission og værdier og hvor i gerne vil frem med virksomheden. Tænk hvis det går så godt at du bliver nød til at udvide. Så vil du have en plan klar for hvordan du skal gøre. Den kommer nok til at ændres med tiden, men det er altid godt at have et overblik også over en mulig fremtid.
Strategiplanen har jeg også overvejet, men jeg bevæger mig ind på et marked, hvor jeg kan gå mange veje. Det er derfor svært at lægge en sådan plan på nuværende tidspunkt, men jeg vil da helt sikkert gøre mig nogle tanker omkring det.
SEO har jeg arbejdet lidt med. Jeg ved ikke så meget om det, men jeg har et plugin (SEO by Yoast) på min hjemmeside, så jeg skulle mene jeg er dækket ind for en start?
De sociale sider har jeg også overvejet. Kan mine venner ikke se, hvis jeg opretter siderne nu? Jeg vil helst ikke oprette disse sider, hvis jeg af en eller anden grund får afslag af statsforvaltningen. Det ville være ret pinligt.
Strategiplanen har jeg også overvejet, men jeg bevæger mig ind på et marked, hvor jeg kan gå mange veje. Det er derfor svært at lægge en sådan plan på nuværende tidspunkt, men jeg vil da helt sikkert gøre mig nogle tanker omkring det.
SEO har jeg arbejdet lidt med. Jeg ved ikke så meget om det, men jeg har et plugin (SEO by Yoast) på min hjemmeside, så jeg skulle mene jeg er dækket ind for en start?
De sociale sider har jeg også overvejet. Kan mine venner ikke se, hvis jeg opretter siderne nu? Jeg vil helst ikke oprette disse sider, hvis jeg af en eller anden grund får afslag af statsforvaltningen. Det ville være ret pinligt.