Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan kommer jeg bedst i gang?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Herning
Tilmeldt 23. Mar 14
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 23:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej alle iværksættere! Jeg har igennem længere tid gået og grublet over at starte min egen virksomhed i form af webshop, men har dog ikke helt fundet ud af inden for hvilken branche. Så ville høre om der er nogle der har gode idéer? Det ville også være skønt hvis i kunne forklare hvordan man kommer i gang step by step?
På forhånd tak!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:25

Det er nok for meget at forvente at få en fuld step by step beskrivelse af noget så åbent som - starte webshop, men begynd med at sætte dig ind i HVORDAN MAN FÅR EN VIRKSOMHED 

Branche skal være en du brænder for, det nytter ikke bare at kopiere - så ender du bare med hoddies, caps og iphone covers, som kan være sjove nok, men jo er meget hårdt konkurrenceområde. Find noget du ved noget om og brænder for. Kan du finde noget inden for Europa er det på mange måder lettere at importere og færre kopirisici men taler vi mængder, vil Kina måske nok skulle ind i billedet

god vind med det John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aalborg
Tilmeldt 24. Nov 10
Indlæg ialt: 174
Fra  Excolo Solutions Skrevet kl. 01:32

Hej Mikkel

Velkommen til Amino. Som det allerførste her på siden, vil jeg råde dig til at søge på "starte webshop", for der er nemlig 1000 andre som har stillet, og fået svar på, netop det spørgsmål du også kommer med. Det her spørgsmål kommer flere gange om ugen fra nye brugere, og til tider er der også folk der barmhjertiger sig og kommer med konstruktive svar; så der skulle være rig mulighed for at finde et svar på spørgsmålet. Jeg kan dog ikke love at de svar du får, er dem du fisker efter - ingen kan eller vil f.eks. fortælle dig hvilken branche du skal vælge - det må du altså selv klare. 

Held og lykke

Med venlig hilsen
Nikolaj 

Nikolaj Dam Larsen, selvstændig med Excolo Solutions
Professionel .NET web udvikling og konsultation. 

Fra Herning
Tilmeldt 23. Mar 14
Skrevet kl. 16:27

Jeg fik vist ikke forklaret mig ordenligt. Jeg tænkte mere på om der var nogle brancher med større potentiale end andre?

Fra Aalborg
Tilmeldt 24. Nov 10
Indlæg ialt: 174
Fra  Excolo Solutions Skrevet kl. 16:41

Det ændrer ikke på at det spørgsmål du stiller, er svaret på 1000 gange - og det bedste svar er at det altså er din egen opgave at finde ud af hvad du gerne vil sælge! Hvis folk har fundet brancher der har potentiale for dem, er det ikke sikkert det har potentiale for dig, og slet ikke sikkert de vil dele deres hemmelighed gratis. Rigtigt mange har brugt meget af deres tid på at finde ud af lige netop hvad der har potentiale for dem, hvorfor skulle de bare give det gratis til dig? Alt andet mht. at starte webshop kan du betale dig fra, men der er ingen der kan eller vil fortælle dig hvad du skal sælge - eller hvilken varekategori/branche du skal vælge. Hvis du først og fremmest ville tage dig tid til at søge på Amino efter lignende spørgsmål, ville du mindst 1000 gange se at svaret er: find noget du har interesse for. Du - og de der stiller spørgsmålet igen i næste uge - må altså også lave lidt selv... 

Du må undskylde det lidt sure opstød, men jeg har altså på fornemmelsen af at når der stilles spørgsmål som disse, kommer det fra folk som ikke rigtigt er seriøse med at ville være iværksættere. Det er altså almindelig sund fornuft at man også er nød til at undersøge ting selv - ikke bare bede andre om deres forretnings-"hemmeligheder" på et forum - det kalder jeg derimod dovenskab og det hænger i min verden ikke sammen med at være iværksætter eller selvstændig.

Nikolaj Dam Larsen, selvstændig med Excolo Solutions
Professionel .NET web udvikling og konsultation. 

Tilmeldt 16. Sep 09
Indlæg ialt: 2211
Fra  Tekstfokus Skrevet kl. 08:46

Det kan jo tænkes, at det er første spørgsmål i en længere tankerække, jeg tror i hvert fald, jeg stillede mange dumme spørgsmål i sin tid, og det gør jeg nok stadig nu og da ;) Men undersøg sagen nærmere, så finder du ud af, om webshop er noget for dig.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:27

altså du skal gå i gang med noget der har din interesse og som du går op i, det jo ikke anderledes med en webshop som det at starte et "fysisk" firma op. Du ville jo ikke starte et murer firma hvis du er mekaniker og interessre dig for biler, kort sagt find noget der interessere dig og som du selv synes er sjovt at arbejde med.

vh Jacob Dalgaard

Fra Herning
Tilmeldt 23. Mar 14
Skrevet kl. 21:53

Tak for de brugbare svar.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)