Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføring af bilkøb i Dinero

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Aarhus C
Tilmeldt 18. Apr 13
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 11:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg har et spørgsmål vedr. bogføring af køb af bil i Dinero. Bilen er købt til 50.000 kr. inkl. moms. Bilen er på papegøjeplader og bruges både privat og erhvervsmæssigt. Hvordan skal dette bogføres i Dinero? 

Tilmeldt 5. Aug 12
Indlæg ialt: 40
Fra  Revisionsfirmaet Jørgen Poulsen ApS Skrevet kl. 12:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Du opretter en konto 51100 der hedder Bil til blandet drift. Derefter bogfører du købet ved at bruge denne konto og modpostere bank.

Jørgen

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Jprevision:
Du opretter en konto 51100 der hedder Bil til blandet drift. Derefter bogfører du købet ved at bruge denne konto og modpostere bank
ville du ikke bogføre med afskrivninger som f.eks fulgte skattemæssige eller i alle fald afspejlede værdien af bilen?

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 13:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Alexander Skaarup:

Hej Aminoer

Jeg har et spørgsmål vedr. bogføring af køb af bil i Dinero. Bilen er købt til 50.000 kr. inkl. moms. Bilen er på papegøjeplader og bruges både privat og erhvervsmæssigt. Hvordan skal dette bogføres i Dinero? 

Hej Alexander

Hvad skal du med en blandet en bli i dit regnskab?

Det vil med den anskaffelsessum og på papegøjeplader være en klar fordel, at du anvender reglerne for skattefri kørselsgodtgørelse for de erhvervsmæssige kilometre og fratrækker moms på driftsomkostninger (ikke selve omkostningen).

Tonny

Fra Aarhus C
Tilmeldt 18. Apr 13
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 13:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar Jprevision, John og Tonny. 

Det er min kære faders firma det drejer sig om, hvor han ikke har bogført noget hele året, så jeg sidder og gør det nu.  Han har ikke ført kørebog for 2013, men er begyndt at gøre det for 2014. 

Jeg har debiteret 50.000 på 51100 bil til blandet drift, uden at der sker et momsfradrag. De udgifter han løbende har haft i med bilen i 2013 har jeg bogført hvor der sker momsfradrag. Så tænker jeg at der skal afskrives 75%*(25%*50.000) = 9375 for 2013. da det vurderes at han bruger bilen 25% af tiden privat. 

Er det korrekt at gøre det sådan og kan han så for 2014 begynde på kørebog og udnytte kørselsgodtgørelsetaksterne?

Mvh

Alexander 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)