Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

køb af virksomhed (der endnu ikke er til salg)

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Mar 14
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 23:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino-brugere

Jeg er interesseret i at købe en lokal pub. Den er dog ikke til salg. Men jeg har tidligere snakket med ejeren omkring salg, hvor han sagde "alt er til salg, hvis den rette pris bydes". Så nu vil jeg prøve lykken og tage kontakt til ham igen, for at få nogle oplysninger omkring pubben.

Men hvilke oplysninger skal jeg sørger for at  få med, udover regnskaber selvfølgelig? 
Jeg vil selvfølgelig bruge en advokat, hvis det kommer til et køb/salg. Lige nu er jeg bare ved at få bekræftet at det kan være en god ide. 

/H.Jensen

Tilmeldt 5. Aug 12
Indlæg ialt: 40
Fra  Revisionsfirmaet Jørgen Poulsen ApS Skrevet kl. 16:36

Det er vigtigt at få fat i en kopi af en eventuel lejekontrakt, det er meget vigtigt hvad der står deri. Bla vedr afståelse og mange andre ting. Derudover er det vigtigt at få et overblik over leverandøraftaler. Jeg går ud fra at det er en naturlig ting at du får et overblik over hvad du køber, altså inventarlister etc.

Jørgen

Tilmeldt 9. Mar 14
Indlæg ialt: 1562
Fra  Debedstepriser.com Skrevet kl. 16:41

Tjek for gæld om noget er pansat og leasing forpligtigelser, hvis der er noget der er leaset.

Fra Århus
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 378
Fra  Thomsen Business Information Skrevet kl. 18:18

Hej

For et par år siden lavede Erhvervstyrelsen hæftet Køb og salg af virksomhed - åbner i PDF. Den beskriver mange af de overvejelser, du skal forholde dig til.

mvh

Mogens

Tilmeldt 22. Mar 14
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 17:48

Tusind tak for svarene. :)

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)