Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal jeg starte en enkeltmandsvirksomhed?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Feb 14
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 14:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej 

Jeg er lidt forvirret om hvad jeg skal gøre.
For jeg står i den situation, at jeg har en god ven som er ved at starte et I/S, sammen med 2 andre som jeg også kender.
Det er en virksomhed, som deler opgaver ud til freelancere som mig.
Ingen aftale er lavet endnu med nogen hjemmeside, som søger seo. Jeg er nemlig tilknyttet freelancer, som står for SEO. 

Problemet er, jeg er usikker på hvordan afbetalingen skal være.
Jeg er 18 år, og får derfor su. Jeg har et fritidsarbejde, hvor jeg får fast timeløn. Og har derfor sat min forskudopgørelse, ud fra hvad jeg regner med at tjene på min arbedsplads.. 

Jeg er usikker omkring hvad der er bedst for mig? Om jeg bør starte en enkeltsmandsvirksomhed, og sende min kammerat en faktura? Jeg kan jo også blot køre det som b-skat, og hvis jeg har forstået rigtigt, så betale 50% i skat.. 

Jeg vil naturligvis vælge den mulighed som er lettest og som giver bedst udbytte til mig.

Håber I forstår min situation og kan give mig nogen råd..

Mvh  

Tilmeldt 3. Feb 14
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 13:32

Søger stadigvæk hjælp..

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47143
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:42

Om du skal stifte virksomhed eller ej, afhænger af mange ting. Dels om du rent faktisk fungerer som lønmodtager (hvad jeg ikke tror) for så er det a.skat eller som freelance (som jeg tror). Her skal de så indberette honoraret til skat og du skal så af med skat - svarende til 44% ca hvis det er som person. Hvis du stifter virksomhed, så skal de ikke inderette det, men du fakturerer med moms og skal indberette dit overskud til skat. Du skal drive den intenstivt for at berettige evt underskudsfradrag og du skal jo regne med det besvær det kan være at føre regnskab. Hvis du driver det som en virksomhed, skal du momsregistreres hvis du kan forvente at omsætte for over 50.000 kr på en 12 mdr periode som i KRAV TIL MOMSREGISTRERING 

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)