Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan omsættes gode domæner til profit?

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 15:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Kenneth Boysen:

Hvor kan du egentlig se hvad der bliver søgt på .....på google? Ville da egentlig være meget rart at vide :)

Jeg bruger http://inventory.overture.com/d/searchinventory/suggestion/?mkt=dk&lang=da_DK og ganger med 10 - 20  Wink

Google vil ikke fortælle det uden at man tester det med AdWords; men da Yahoo.dk erfaringsmæssigt har 10 til 20 gange færre, der søger efter de samme danske søgeord, så giver tallene her en indikation.

Tallene er selvfølgelig forbundet med usikkerhed, specielt branche for branche; men det er hurtigt og giver en retningsangivelse for, om det er noget man skal beskæftige sig med.

Så kan man altid få de præcise data med AdWords, hvis det ser ud til, at interessen er der....

Venlig hilsen, Christian

Fra Bjæverskov
Tilmeldt 29. Dec 05
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 17:39
Jeg læste om en amerikansk/canadisk gut der tjener kassen for vildt på domæner: The man who owns the Internet
I øvrigt er det alle tiders blad, det kan varmt anbefales... Mvh Jesper
Fra København
Tilmeldt 21. Sep 07
Indlæg ialt: 207
Fra  BizzBuzz Skrevet kl. 11:10

Hej Christian,

ud fra dine kalkulationer betyder det at der er ca. 1300 søgninger om måneden på tamponer (Overture+Google). Ydermere har vi domænet tamponner.dk hvilket er ca 500 søgninger. Ialt 1800 søgninger. Jeg vil klart definere disse søgeord som interessante mht køb over nettet.

Jeg har kigget på direkte søgninger vs brug af søgemaskiner og tallene ligger generelt mellem 1-10%. Dvs. at der kan forventes 18-180 direkte søgninger per måned. Hvilke erfaringer har du med fordelingen direkte søgninger vs søgemaskiner? Hvis det kan sættes i system med noget SEO og en fornuftig affiliateaftale, er det klart at foretrække fremfor bare at parkere domænerne.

Fortjenesten i dette eksempel er lille, men vi har andre domæner som har mellem 500 og 3000 besøgende om måneden, og det er nu mere dem jeg tænker på omkring et sådant projekt. Hvorfor have en parkeringsplads, når man kan have en skyskraper?

PS:  Det er klart, at man skal starte med at afklare, om der er et behov for at købe tamponer på nettet. Ud fra antallet af annoncører i Adwords, og at det er et produkt, som sikkert ikke er sjovt at løbe tør for, så ser det positivt ud. 

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)