Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Problemer ved overtagelse af en andel i ApS

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 12. Mar 13
Indlæg ialt: 551
Fra  Accountman Renskabsservice Skrevet kl. 21:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Leno:
Sundhedssektor.

Det tænkte jeg nok.

Derfor er der nogle specielle betingelser her. Men du må stadigvæk have en form for brancheforening, som du kan gå til.

Mvh

Stig

Accountman Regnskabsservice - regnskabshjælp til din virksomhed - www.accountman.dk

Fra Møn (Sydsjælland)
Tilmeldt 20. Feb 11
Indlæg ialt: 274
Skrevet kl. 22:27

Jeg må indrømme at jeg bliver lidt forvirret. 

Er det ikke aps´et du skal købe en del af anparterne i ?

Den virksomhed som du skal købe anparter i, er vel den der har en lejeaftale med hende som udlejer ? Derfor er det jo ikke dig der skal betale huslejen, men jeres anpartsselskab

Anpartsselskabet må jo have en anpartskapital som har en eller anden kursværdi i forbindelse med handlen.

Det er vel anpartsselskabet som ejer de møbler og andet inventar du omtaler og derfor ikke dem du skal betale for.

Hvor stor en % af anparterne skal du købe ? og er de resterende % hendes ? Hvis der er andre anpartshavere, hvor stor en % andel har i uden hendes ? Har i flertal kan i andre anpartshavere jo eventuelt stille forslag om at finde andre og billigetre lokaler, hvis ikke udlejer (hun) ikke sætter lejen ned til et normalt niveau for lejens størrelse.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47157
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:37

Jeg tror SWcotspain er på sporet med noget sundhedsklinik med ex dyre "stole" - type tandlæge eller hvad ved jeg hvor måske en klinik er delt i 3 andele/anparter med stedet som værsentligt osv og at det kan forvirre os lidt (i så fald godt gættet af SWcotspain)

vh John

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)