Endelig har jeg et spændende familie liv med kone og børn, men ellers er mit arbejds og venskabsliv er REN katastrof. Hvad er meningen med dette indlæg ? Jeg ønsker endelig hører Jeres mening om, hvordan jeg kan komme ud af den onde spiral, som JEG har prøvet flere gange uden held! Jeg fortæller her meget kort og i ananymform om mig og mine beskæftigelser for ikke blive genkendt!! Jeg har en MEGET god universitetsuddannelse og har haft arbejde i 3 store danske virksomheder. Jeg har på hvert arbejdsplads kun været 1 år. Jeg havde tit svært ved følge med tingene og havde bare som om arbejdsopgaverne krævede, at han tænkte hurtigt og sikkert. Jeg sad flere dag med nogle opgaver, som det tog mine kollega kun 1-2 dage at lave !. Endelig synes jeg opgaverne var spændende og jeg brugte tiden på dem...men havde altid dårligt, eftersom jeg brugte meget tid på dem. Jeg tror grunden har ikke været at jeg var ukompetent, men mere jeg har svært ved huske tingene.Selvom jeg havde arbejdet med en "bestemt" opgave , kom en anden opgave som den var jeg nød til tænke og læse den forrige! Jeg har været LÆNGE på Dagpenge og nu havnet på kontanthjælp! NEJ jeg er ikke typen der ikke ville arjbde. JEG har så dårligt over ikke lave noget.Jeg har LYST til arbejde. Men jeg fatter bare ikke hvad jeg skal lave! Jeg har haft ufaglært arbejde også og synes de var for hård til min fysisk eftersom jeg var bogorm hele livet! JEG VIL ARBEJDE, men bare ikke netto nv...jeg ved at jeg kun holder der en måned! Ja var jeg god til skrive hade jeg nok flere muligheder, men min hjerne er mere matematisk ! Og har også haft lyst til være selvstændig ca 10 år og tænker på det næsten dagligt !!!!!!!!!! Jeg ved bare ikke med HVAD! (Jo interesser mig vildt for import og handel, men hvad bare ikke hvad jeg skal importere). SELVOM jeg havde en ide, så har det været svært at udføre den eftersom jeg var på dagpenge! Hvad kan jeg lide: Jeg er endelig rigtig god til arbejde med ældre og børn (har kørt rundt med dem). Kan også tænke mig arbejde med dem, men er ikke meget for skifte blee og yde personlig pleje! Pga af jeg aldig har haft rigtig arbejde, har jeg undgået venner eftersom de altid spurgte hvad jeg nu laver... Ja forvirret liv. HAR LYST Til et arbejde og en virksomhed !! DESVÆRRE er min hjerne fastlås, det er nok ikke problem for mange men for mig er det! |
Hej.
Du skriver et meget rodet indlæg synes jeg, men nogle af de tanker jeg sidder tilbage med efter at have læst dit indlæg er:
Du skriver, at din hukommelse ikke kan følge med. Kan det være et spørgsmål om stress og dårlig trivsel? Stress udløser cortisol - det bliver brugt af kroppen til at nedbryde sukkerdepoter, for at du har ekstra energireserver når du er stresset. Er du stresset i længere tid af gangen, så vil den begynde at nedbryde nerveceller i hjernen - nærmere bestemt de hippocampale regioner, som der bl.a. regulere hukommelsen. Færre nerveceller betyder ringere hukommelse. Senere hen kan det udvikle sig til en depression, og med din brug af (!) og CAPS LOCK fornemmer jeg en frustreret mand. Det kan være du er fuldt ud kompetent til at varetage de opgaver du bliver stillet for, men stress og dårlig trivsel på arbejdspladsen er en hindring for dig. Det er selvfølgelig noget du skal spørge dig selv om, og jeg kan ikke sidde og spille lomme-psykologi kortet på dig over et debat indlæg, men tænk over det - dit helbred kommer altid i første række.
Når det så er sagt, så kan du jo bare have en ringere hukommelse, eller hvad ved jeg. Alt andet lige er du jo som du nævner uddannet på et universitet. Mange af mine kammerater kommer/er kommet ud i administrative opgaver efter deres endt uddannelse på universitetet, hvorfor kan du ikke gøre det samme? Det kan være, at du har svært ved at huske specifikke, konkrete ting, men med et samlet overblik, erfaring fra 3 virksomheder og uddannelse i bagagen bør du have et generelt indblik i branchen, og bør kunne håndtere diverse administrative opgaver. Du kunne fordele arbejde, give tilbud på opgaver eller måske fungere som en konsulent for virksomhedens kunder, med din erfaring og indsigt i opgaverne. (Nu aner jeg jo ikke hvad du laver/er uddannet).
Det kan også være du helt skal overveje et branche skift? At starte selvstændigt uden at have nogen konkret plan kan jeg ikke just anbefale. Måske du skal overveje hvad du synes er spændende, hvilken branche du gerne vil ind i. Du nævner selv noget import/export - måske speditørelev var noget for dig? Du skal givetvis supplere nogle ting (jeg er ikke helt klar over hvilke), men du må have både en gymnasiel uddannelse, og muligvis noget merit fra universitetet du kan trække på. Så bliv speditør, opbyg kendskab til import/export branchen, få nogle kontakter og så start selvstændig om 5 år.
Med venlig hilsen
Claus von Arenstorff