Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan bruger jeg Dinero som momsfri enkeltmandsvirksomhed - slutregskabet vises jo ekskl. moms?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Jan 12
Indlæg ialt: 3
Fra  Kolding Hypnoseklinik Skrevet kl. 15:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har netop taget Dinero i brug, og syntes det er nemt og overskueligt. Dog har jeg en udfordring: Jeg har bogført alle mine bilag - udgifter og indtægter - for hele 2013, og som ikke momspligtig virksomhed, har jeg brug for, at kende alle konti med en sum INKLUSIV moms, da jeg kan fratrække momsen i mit skatteregnskab (ved godt jeg ikke kan få momsen retur, men kun fratrække den som en udgift). Men Dinero har fratrukket momsen på alle konti, så beløbene kan ikke direkte bruges på min selvangivelse. Er der noget jeg har overset eller misforstået? Er der mon en af Jer kære venner, der kan hjælpe mig?

På forhånd tak:-).

Mvh.

SmilePeter Sivebæk

Fra København
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 1185
Fra  Dinero Skrevet kl. 16:49

pulsiv:

Jeg har netop taget Dinero i brug, og syntes det er nemt og overskueligt. Dog har jeg en udfordring: Jeg har bogført alle mine bilag - udgifter og indtægter - for hele 2013, og som ikke momspligtig virksomhed, har jeg brug for, at kende alle konti med en sum INKLUSIV moms, da jeg kan fratrække momsen i mit skatteregnskab (ved godt jeg ikke kan få momsen retur, men kun fratrække den som en udgift). Men Dinero har fratrukket momsen på alle konti, så beløbene kan ikke direkte bruges på min selvangivelse. Er der noget jeg har overset eller misforstået? Er der mon en af Jer kære venner, der kan hjælpe mig?

På forhånd tak:-).

Mvh.

SmilePeter Sivebæk

Hej Peter.

Momsen følger kontoen.

Når du bogfører på en konto med moms, vil der blive trukket moms på bilaget.

Derfor skal jer der ikke har moms, sørge for, ikke at bogføre på konti med moms.

Håber det hjælper dig videre :)

De bedste hilsner

Rasmus

Tilmeldt 19. Jan 12
Fra  Kolding Hypnoseklinik Skrevet kl. 17:04

Hej Rasmus.

Tak for hurtigt svar:-).

Ved du om det er muligt default at vælge bogføring uden moms, eller skal det ske per postering? (Blot for at jeg muligvis nemt kan ændre de allerede indtastede konti).

Lægger blot momsen til igen inden jeg indberetter på min selvangivelse.

Mvh.

Peter

Fra København
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 1185
Fra  Dinero Skrevet kl. 11:27

pulsiv:

Hej Rasmus.

Tak for hurtigt svar:-).

Ved du om det er muligt default at vælge bogføring uden moms, eller skal det ske per postering? (Blot for at jeg muligvis nemt kan ændre de allerede indtastede konti).

Lægger blot momsen til igen inden jeg indberetter på min selvangivelse.

Mvh.

Peter

Hej Peter.

Det er desværre ikke muligt at vælge, det sker pr. postering.

Det er noget vi arbejder med, men ikke på den korte bane.

Beklager :)

De bedste hilsner

Rasmus

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46660
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:44

Du har sikkert ikke brugt så vældigt mange konti

Bare se til at bogføre alt over på en tilsvarende konto uden moms - som nummermæssigt ligger i samme gruppe (lav konto hvis det ikke findes) og så modkonto den gamle med moms

Du behøver ikke gøre det bilag for bilag, bare lav ET bilag for den samlede overførsel for hver konto og skriv, flyttet fra forkert konto med moms til en uden - og fremover brug kun konti uden moms

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Jan 12
Fra  Kolding Hypnoseklinik Skrevet kl. 12:53

Tusind tak John:-).

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)