Jeg har netop taget Dinero i brug, og syntes det er nemt og overskueligt. Dog har jeg en udfordring: Jeg har bogført alle mine bilag - udgifter og indtægter - for hele 2013, og som ikke momspligtig virksomhed, har jeg brug for, at kende alle konti med en sum INKLUSIV moms, da jeg kan fratrække momsen i mit skatteregnskab (ved godt jeg ikke kan få momsen retur, men kun fratrække den som en udgift). Men Dinero har fratrukket momsen på alle konti, så beløbene kan ikke direkte bruges på min selvangivelse. Er der noget jeg har overset eller misforstået? Er der mon en af Jer kære venner, der kan hjælpe mig? På forhånd tak:-). Mvh.
|
pulsiv:Jeg har netop taget Dinero i brug, og syntes det er nemt og overskueligt. Dog har jeg en udfordring: Jeg har bogført alle mine bilag - udgifter og indtægter - for hele 2013, og som ikke momspligtig virksomhed, har jeg brug for, at kende alle konti med en sum INKLUSIV moms, da jeg kan fratrække momsen i mit skatteregnskab (ved godt jeg ikke kan få momsen retur, men kun fratrække den som en udgift). Men Dinero har fratrukket momsen på alle konti, så beløbene kan ikke direkte bruges på min selvangivelse. Er der noget jeg har overset eller misforstået? Er der mon en af Jer kære venner, der kan hjælpe mig?
På forhånd tak:-).
Mvh.
Peter Sivebæk
Hej Peter.
Momsen følger kontoen.
Når du bogfører på en konto med moms, vil der blive trukket moms på bilaget.
Derfor skal jer der ikke har moms, sørge for, ikke at bogføre på konti med moms.
Håber det hjælper dig videre :)
De bedste hilsner
Rasmus