Jeg vil gerne igang med at lave A/B splittests, men hvordan får jeg smartest gemt de rigtige informationer i databasen? Mit mål med en kundes besøg er selvfølgelig et salg. Derfor vil jeg gerne registrere hvilke A/B-information/visninger osv. en kunde er blevet præsenteret for under sit besøg, når et salg gennemføres og en post tilføjes til min databasetabel med ordrer. Men A/B tests kan jo være mange ting - sidelayout, knapstørrelser og farver osv osv. Hvordan gemmer I denne information? Jeg har umiddelbart forestillet mig et større tekstfelt i min ordretabel, hvori der kan gemmes information om kunden. Det skulle så kunne holde information om flere forskellige AB-tets som jeg aktuelt har kørende. Eller har I i stedet en AB-test-tabel i databasen indeholdende beskrivelser af jeres AB-test - og hvor salg så relateres til?
|
A/B splittests - hvordan med lagring i database?
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
- 1
Mvh. Mathias |
Arbejder med online salg og design.
Det hedder "Website optimizer" og kan findes på din AdWords account under tools.
/Claus |
https://www.campaya.dk - ferieboliger og sommerhuse i hele verden
Du kan bare oprette en AdWords konto til formålet - selvom du ikke har tænkt dig at annoncere. Det ved jeg ikke om der er - men det er da nemmere at bruge noget eksisterende. Så kan du få inspiration til hvordan det kan laves hvis du en dag beslutter dig for selv at prøve. /Claus |
https://www.campaya.dk - ferieboliger og sommerhuse i hele verden
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)