Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

A/B splittests - hvordan med lagring i database?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Randers
Tilmeldt 23. Jan 07
Indlæg ialt: 127
Skrevet kl. 00:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil gerne igang med at lave A/B splittests, men hvordan får jeg smartest gemt de rigtige informationer i databasen?

Mit mål med en kundes besøg er selvfølgelig et salg. Derfor vil jeg gerne registrere hvilke A/B-information/visninger osv. en kunde er blevet præsenteret for under sit besøg, når et salg gennemføres og en post tilføjes til min databasetabel med ordrer.

Men A/B tests kan jo være mange ting - sidelayout, knapstørrelser og farver osv osv. Hvordan gemmer I denne information?

Jeg har umiddelbart forestillet mig et større tekstfelt i min ordretabel, hvori der kan gemmes information om kunden. 

Det skulle så kunne holde information om flere forskellige AB-tets som jeg aktuelt har kørende.

Eller har I i stedet en AB-test-tabel i databasen indeholdende beskrivelser af jeres AB-test - og hvor salg så relateres til?

Fra København Ø
Tilmeldt 26. Jan 06
Indlæg ialt: 294
Skrevet kl. 12:32
Prøv at tage et kig på google analytics. Som noget nyt tilbyder de også et værktøj til A/B test. Jeg har ikke selv prøvet det endnu, men ville da lige nævne det alligevel.

Mvh.
Mathias

Arbejder med online salg og design.

Fra Horsens
Tilmeldt 17. May 06
Indlæg ialt: 499
Fra  Campaya Skrevet kl. 16:50

Det hedder "Website optimizer" og kan findes på din AdWords account under tools.

/Claus

https://www.campaya.dk - ferieboliger og sommerhuse i hele verden

Fra Randers
Tilmeldt 23. Jan 07
Indlæg ialt: 127
Skrevet kl. 17:28

Claus P:
Det hedder "Website optimizer" og kan findes på din AdWords account under tools.

Jeg bruger faktisk slet ikke adwords. Men jeg har da en Google Analytics konto. 

Der er måske ikke så mange som selv har implementeret A/B-tests. 

Fra Horsens
Tilmeldt 17. May 06
Indlæg ialt: 499
Fra  Campaya Skrevet kl. 17:42

Du kan bare oprette en AdWords konto til formålet - selvom du ikke har tænkt dig at annoncere.

Det ved jeg ikke om der er - men det er da nemmere at bruge noget eksisterende. Så kan du få inspiration til hvordan det kan laves hvis du en dag beslutter dig for selv at prøve.

/Claus

https://www.campaya.dk - ferieboliger og sommerhuse i hele verden

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)