|
Hej Aminoer Jeg har pt. en iPhone 4 med privat telefonnummer, som jeg betaler privat. Jeg bruger også telefonen til min enkeltmandsvirksomhed. Umiddelbart tror jeg ikke at jeg har det store behov for at lave mit abonnement om, idet jeg ikke syntes det er dyrt. 1500 kr om året. Jeg kunne dog rigtig godt bruge en Android telefon til at teste de hjemmesider jeg laver. Kan jeg købe en Android telefon uden abonnement og simkort, og så blot bruge den som en "computer" til at teste hjemmesiderne, samtidig med at jeg trækker den fra i skat? Eller er jeg stadig forpligtiget til at betale medieskat eller flytte telefonnumer over i virksomheden? På forhånd tak for svaret, Venlig hilsen Anders |
I en enkeltmandsvirksomhed vil selv en telefon give skat af fri telefon uanset antal, men jeg kan ikke tro den vil gøre det, hvis den ikke har simkort og dermed slet ikke kan virke som telefon uden at jeg dog er sikker:- alternativt en simkort løs android tab som jo måske kan mere.
Læs evt om skat af fri telefon som vil vise, at det er klogt ikke at ha telefonen i virksomheden med 1500 kr abonnement per år - det ville blive dyrere og husk også, at alt du har købt i virksomheden og har hjemme men kan bruge privat, skal deles momsmæssigt i forhold til privat anvendelse og virksomhedsanvendelse, typisk telefon, computere, printer osv - se evt her: http://johnhannover.blogspot.dk/2013/12/aktiver-kbt-til-blandet-brug-privat-og.html
vh John H
Bliv gratis medlem