Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Daytrading og Aps selskab muligt / lovligt

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Mar 14
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 11:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg vil høre om man kan oprette et Aps eller anden virksomhedsform i forbindelse med daytrading eller handel med aktier, og idét man så ikke trækker gevinsten ud, istedet bruge den til at reinvestere i nye handler for derved ikke at skulle betale skat?

Altså for eksempel, lad os sige jeg skyder 100.000 Kr og efter et år har tjent 150.000, kan jeg så bare gå i 0 og reinvestere de 150 eller?

Fra Taastrup
Tilmeldt 27. Oct 08
Indlæg ialt: 154
Skrevet kl. 11:29

Hej =Mikkel=

Jeg vil mene, at det er lovligt. Du kommer ikke i fængsel ;-)

Er der overskud i selskabet, skal du svare selskabsskat af dette. Den er pt. 25 % og sænkes til 22 % frem mod 2015 el. 2016.

Herudover er der også krav til udarbejdelse af af årsregnskab.

Som du kan se, er der er en del ekstra arbejde i forbindelse med at have et selskab. Måske kan det bedst betale sig at investere i personlig regi?

Blot min 50 øre og go' dag :-)

Med venlig hilsen

Leon Nielsen

Fra Taastrup
Tilmeldt 27. Oct 08
Skrevet kl. 11:34

En servicemeddelse: Jeg hader, når jeg laver satve felj.......

LeonN:

Måske kan det bedst betale sig at investere i personlig(t) regi?

LeonN:

Blot min(e) 50 øre og go' dag :-)

Sorry, min tastepind sad skævt.

Med venlig hilsen

Leon Nielsen

Tilmeldt 19. Mar 14
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 11:42

Tak for svar,

Altså hvis jeg har forstået det korrekt, jeg ville isåfald skulle betale 25-22% af de 50.000, men så også yderligere betale skat hvis jeg efterfølgende trækker ud til mig selv?

Hvordan ville scenariet være hvis jeg gjorde det personligt? bare personlig a-indkomst skat 45-50% af de 50.000?

Fra Taastrup
Tilmeldt 27. Oct 08
Skrevet kl. 12:04

Har du et selskab kan du udbetale løn til dig selv, og den kan du trække fra i driften. Dvs. at overskuddet vil alt andet lige blive reduceret tilsvarende, fx hvis lønnen er 50.000 bliver overskuddet, i runde tal, nul kroner.

Og i øvrigt, når du har aktier i selskab pr. 31.12, skal du lagerbeskattes af ikke realiseret gevinster. Prøv at google det, der en del om det på nettet.

I privat regi er der så tale om aktieindkomst, og det beskattes med, som jeg husker det, 27 % af de første 48.000 og 42 % af resten. Mener så ikke du kan gøre brug af dit personfradrag, hvis du kun har daytrading som indtægt.

Håber, det giver mening :-)

Med venlig hilsen

Leon Nielsen

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46617
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:05

selskab: Du vil betale selskabsskat - i år 24.5% af gevinst - der er tale om beskatning efter lagerprincip så også papirer der ikke handles gøres op ved årsskifte for tab/gevinst - nok ikke stort problem med daytrading. Du vil skulle betale udbytteskat 27/42% af det du hæver eller hæve som løn med personlig skat ud over selskabsskat når du skal ha pengene ud

person - du betaler skat af aktiegevinst 27% op til bundgrænsen og 42% over - google aktiegevinst grænser

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 18. Dec 13
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 12:26
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Har du trading som hovedindtægt mener jeg at det bliver beskattet som personlig indkomst.

Har du overvejet at benytte en udenlandsk broker/netbroker. Der lander din gevinst ikke på en bankkonto, men hos brokeren. Du bliver således først beskattet, når du trækker pengene ud.

Fra Taastrup
Tilmeldt 27. Oct 08
Skrevet kl. 13:00

Cookie - John Hannover:
person - du betaler skat af aktiegevinst 27% op til bundgrænsen og 42% over - google aktiegevinst grænser

Måske vil det også være en god ide at få beskatningstidspunktet for aktiegevinster i personligt regi helt på plads? Er det når man skal selvangive, altså én gang om året, eller kan der være tale om løbende indbetaling af skatten?

Er det første tilfældet har man jo hele sin likviditet til rådighed hele året og kan derved geninvestere sit afkast.

Eller hvad siger I? Er jeg way off her?

Med venlig hilsen

Leon Nielsen

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46617
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:02

LeonN:

Måske vil det også være en god ide at få beskatningstidspunktet for aktiegevinster i personligt regi helt på plads? Er det når man skal selvangive, altså én gang om året, eller kan der være tale om løbende indbetaling af skatten?

Er det første tilfældet har man jo hele sin likviditet til rådighed hele året og kan derved geninvestere sit afkast.

Eller hvad siger I? Er jeg way off her?

ved årsopgørelse og dermed ikke spor way off - specielt i forhold til daytrading - skatten opgøres årligt af gevinsterne på handler (og på konkret tidspunkt for udbytte men det er jo ikke så relevant for daytrading)

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)