Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Start af I/S - en over 18 - en under 18

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Nov 13
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 14:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er.

Min ven på 18 år, og jeg på 17 år har i længere tid tænkt os at starte en virksomhed (en webshop), og vi er kommet frem til, at et interessentskab ville være den bedste løsning. Jeg har efterhånden herinde læst mig frem til, at når jeg er under 18, skal jeg søge kompensation hos statsforvaltningen. 

Det skal jeg vel stadig, selvom han er myndig?
Er chancen højere for, at jeg får kompensation, når jeg har en partner, der er myndig?

I ansøgning skal man skrive en masse regnskab, herunder momsregnskab. Hvordan kan man det, når vi ikke har en virksomhed endnu, og derfor ikke har omsat for noget endnu?

På forhånd tak.

Hilsen Jonas 

Tilmeldt 10. Nov 13
Skrevet kl. 16:27
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:17

JonasMorthorst:
Det skal jeg vel stadig, selvom han er myndig?
Er chancen højere for, at jeg får kompensation, når jeg har en partner, der er myndig?

Ja

Chancen er ikke større - måske endda tværtom - da risikoen ved et I/S er større som følge af den solidariske hæftelse.

Du skal lave et budget som viser hvad I forventer at have indtægter og udgifter. Nogen ting ved I måske hvad koster og andre ting må man gætte sig lidt til.

Fra Vejle
Tilmeldt 2. Jul 10
Indlæg ialt: 351
Skrevet kl. 17:30

Hvornår bliver du 18?

// Daniel Poulsen

Tilmeldt 25. Jan 14
Indlæg ialt: 63
Fra  Sevendays I/S Skrevet kl. 17:47

Hej Jonas,

Vi er selv tre drenge, som lige har startet en I/S virksomhed. Én af os er også under 18.

Den måde vi gjorde det på, var ved at oprette virksomheden i min kammerat over 18 og i mit navn, da vi begge er over 18 og derfor ikke skal søge efter kompensation.

Da man ved I/S kontakten kan udfylde det man kalder et vedlæg, kan din ven under 18, når han bliver 18, oprette sådan en og derved blive medstifter af virksomheden.

Indtil da står virksomheden kun og dig og din kammerats navn, og I skal derfor vide, at I begge to stifter solidarisk.

Mht. bogføring ville det være smart for jer at skaffe en billig revisor - men du kan også hente et bogføringsprogram ved navn "Dinero", som er rigtig let at bruge.

I skal blot huske at sende jer ind i alle regler mht. moms, SKAT, forskudsopgørelser etc. Hvis du har yderligere spørgsmål, er du velkommen til at kontakte mig på: frederikorskov@sevendays.dk

Mvh. Frederik Ørskov
// Sevendays.dk 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:02

Smartstock:
Da man ved I/S kontakten kan udfylde det man kalder et vedlæg, kan din ven under 18, når han bliver 18, oprette sådan en og derved blive medstifter af virksomheden.

Det er muligt når man er 3 personer, som vil starte et I/S. Men da der skal mindst 2 personer til at starte et I/S så er det ikke muligt når kun den ene er 18 år. Det vil da være et enkeltmandsfirma som får sit eget cvr nr. Det cvr nr. kan ikke laves om til et I/S.

Tilmeldt 25. Jan 14
Indlæg ialt: 63
Fra  Sevendays I/S Skrevet kl. 18:14

Det er rigtigt. Den detalje havde jeg overset. 

Jeg ville foreslå at søge efter tilladelse for din ven! 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47157
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:21

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 10. Nov 13
Skrevet kl. 22:47

6. oktober :-)

Tilmeldt 10. Nov 13
Skrevet kl. 22:48

Tak for svarene.

Hvor lang skal sådan en ansøgning cirka være. Også i forhold til sit budget. Skal det være meget grundigt? 

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)