Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dealsite - Pris

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Mar 14
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 09:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer, 

jeg overvejer at få lavet et dealsite, men har kunne godt tænke mig nogle priser på hvad det ca ligger på sådan kr og øre mæssigt.

Ser frem til jeres svar.

Mvh

Michael

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 09:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael Højhus:
jeg overvejer at få lavet et dealsite, men har kunne godt tænke mig nogle priser på hvad det ca ligger på sådan kr og øre mæssigt.

Fra 0 kr og hvad du ellers kan betale. Ud fra den beskrivelse du kommer med så er det et godt bud. 

Tilmeldt 18. Mar 14
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 09:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan jeg godt forstå.

Den skal være i stil med sweetdeal, men der skal være nogle mere specifikke kritterier kunderne kan søge deals udfra, såsom kategori og nogle mere specifikke områder. Evt også deals til mænd og damer evt. børn.

Håber det giver bedre indblik i det.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 10:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael Højhus:

Kan jeg godt forstå.

Den skal være i stil med sweetdeal, men der skal være nogle mere specifikke kritterier kunderne kan søge deals udfra, såsom kategori og nogle mere specifikke områder. Evt også deals til mænd og damer evt. børn.

Håber det giver bedre indblik i det.

Nej det gør det ikke. Hvis du skriver det ned så detaljeret som muligt så er det nemmere at andre kan give en pris på det. Lige nu kan du kun få en ca. pris som du ikke rigtigt kan bruge til noget.

For at give dig en ide om hvor meget det kan kræve at skrive et ordentligt tilbud så fik jeg en gang et oplæg hvor jeg brugte en uge på at skrive tilbudet - som jeg så også fik selvom der var andre med i konkurrencen.

Prisen er hvad du kan/vil betale. Hvis du kun har 2.000 så får du et site der passer til den pris og hvis du har 100.000 så får du tilsvarende site der passer til den pris.

Tilmeldt 18. Mar 14
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 10:04
Hvor mange stjerner giver du? :

100.000 er nok lige i overkanten, har et tilbud på 75000 men syntes også det er for dyrt for et dealsite.

Men generelt er et deal site vel et deal site, der er jo ikke den store forskel i de forskellige dealsites på markedet.

Så man kan jo tage udgangspunkt i at det skal laves som et af dem, og så arbejde udfra de kriterier jeg har derefter. Så kan man jo godt komme med en ca pris.

Fra København
Tilmeldt 10. Jul 11
Indlæg ialt: 491
Fra  Confocus ApS Skrevet kl. 10:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Michael,

Niels har helt ret, men når det så er sagt så er der nogle generelle tommelfingerregler for specifikation, pris og udbud (som reelt set er det du bevæger dig ind i her.)

1. Skal du have en standardløsning der kan det 'meste' indenfor deal-teknikken, så kan du komme igang for webhotel+et flot temas pris+et wordpress plugin der kan det mest basale. Så er du igang for under 1000 kroner med noget der på overfladen ser pænt ud :-) Her er du dog langt fra dit drømmesetup når du går i luften - og du må acceptere at der på et senere tidspunkt, når succesen melder sig, skal investeres massivt for at kunne håndtere dine egne krav, men også krav til performance.

2. Du sagde nøgleordet 'sweetdeal'. Jeg ved ikke hvor meget du kender til deres setup, men der ligger rigtig meget i motoren hos dem. 
Desto mere funktionalitet du propper i din motor - særligt af den slags der skal specialudvikles - desto dyrere bliver dit projekt. Desto tættere er du måske også på dit drømmesetup fra start af. 

Jeg synes du skal liste en lang række af de features du mener dit system skal kunne håndtere. Så kan alle give dig et relevant bud :-)

mvh

Thomas

The best way to predict the future is to create it. Se min profil her: Thomas Astrup 

Fra København
Tilmeldt 10. Jul 11
Indlæg ialt: 491
Fra  Confocus ApS Skrevet kl. 10:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Michael Højhus:

100.000 er nok lige i overkanten, har et tilbud på 75000 men syntes også det er for dyrt for et dealsite.

Men generelt er et deal site vel et deal site, der er jo ikke den store forskel i de forskellige dealsites på markedet.

Så man kan jo tage udgangspunkt i at det skal laves som et af dem, og så arbejde udfra de kriterier jeg har derefter. Så kan man jo godt komme med en ca pris.

Hej Michael

Nej det er det som sådan ikke :) 

De største dealsites har et vanvittigt avanceret CRM-setup bag dem. De har integrationer mod de største eksterne annonceringstjenester. De har integrationer med andre tjenester (fx DBA osv.) - Alt sammen er customudviklet. Det koster knaster. 
Omvendt kan du - hvis du er "ligeglad" med hvad det kan, komme igang for under 1000 kroner. Men det vil være en kamp fra dag 1, at få sådan et system til at opføre sig som du ønsker - og særligt fremadrettet at rette det til så det bliver bedre og bedre.


Du skal være velkommen til at smide en liste over alle de features du har i tankerne til dit dealsite, til mig i en privat besked (eller herinde) - så vil jeg godt give et estimat på hvad jeg kan løse opgaven til. Om end ikke andet kan du jo bruge det som forhandlingsoplæg til dem du allerede er i dialog med :-) kvit og frit.

/Thomas 

The best way to predict the future is to create it. Se min profil her: Thomas Astrup 

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 10:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Michael Højhus:
100.000 er nok lige i overkanten, har et tilbud på 75000 men syntes også det er for dyrt for et dealsite.

For 100.000 kan du få en ok programmør i 3 måneder. Du skal tænke på at han skal: forstå opgaven, skrive dokumentation, skrive kode, implementere design fra grafiker, teste kode, rette ønsker du kommer med, implementere nye ting der ikke er tænkt på fra din og hans side, teste de nye rettelser, opdatere dokumentationen, skrive administration-siden (fordi du vil vel ikke sidde og rode direkte i databasen), beskrive opdateringsrutiner, løbende tage backup af filer, planlægge backup, launche site, holde øje med at alt kører ved launch osv...

Det er ikke bare at sidde og kode fordi der er SÅ mange andre ting at holde styr på. Derfor vil et tilbud på 75.000 lyde fair uden at jeg kender opgave i detaljer.

Michael Højhus:
Men generelt er et deal site vel et deal site, der er jo ikke den store forskel i de forskellige dealsites på markedet.

At lave endnu et dealsite hjælper ikke så meget. Der skal innovation til at skille sig ud og gøre en indsats for at tage kunder fra de eksisterende. Hvis du går i andres fodspor så kommer du ikke foran. 

Michael Højhus:
Så man kan jo tage udgangspunkt i at det skal laves som et af dem, og så arbejde udfra de kriterier jeg har derefter. Så kan man jo godt komme med en ca pris.

Man kender kun den offentlige side. Et dealsite har også en omfattende administration som du garanteret ikke har tænkt over :) Den del kan sagtens lægge beslag på  40% af kodningsarbejdet,

Fra København S
Tilmeldt 6. Nov 09
Indlæg ialt: 1364
Skrevet kl. 10:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael Højhus:

Så man kan jo tage udgangspunkt i at det skal laves som et af dem, og så arbejde udfra de kriterier jeg har derefter. Så kan man jo godt komme med en ca pris.

Nej, det kan man virkelig ikke hvis du vil have en præcis pris. Sweetdeal koster formentlig mere end de 75.000 kr. som du synes er billigt. Du skal jo tænke på, at der bagved systemet også er et mailingssystem, CMS system osv. Men hvis du vil have noget billigt, så find et dealsite template og byg det op.

Get your customers to be fans! Collect, display and engage. Go to DUCKSUITE and sign up for early access.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)