Hej. Jeg sidder med nogle spørgsmål jeg gerne vil have svar på, ang. Shopify og lidt generelt omkring webshop - samt jeres evt. anbefalinger vedr. denne løsning. Eftersom jeg er i gang med at starte eget tøjmærke og efterhånden ikke kommer udenom at en webshop er nødvendigt, har jeg undersøgt hvilke løsninger der findes og har allerede prøvet at lege lidt med WooCommerce - dette er grundet vores nuværende hjemmeside allerede er bygget op på WordPress. Nu har jeg kigget og leget lidt med WooCommerce og syntes faktisk det er en smule indviklet i forhold til den generelle del af WordPress. Derfor har jeg udforsket markedet for andre muligheder og har i længere tid kigget på Shopify. Grunden til dette er at jeg ikke vil bruge flere tusinde kroner på en skræddersyet webshop løsning. Derudover tilbyder de (hvad jeg kan se) et overskuelig admin-panel, mange funktioner samt pæne, stilrene og "premium" tema'er.(Dette er MEGET vigtig pga. tøjmærket er "high-fashion" og der arbejds meget med brand-identitet.) Jeg har dog i min nærmere undersøgelse af Shopify støt på flere spørgsmålstegn, ikke kun hvad Shopify angår, men også hvad der helt præcis er nødvendigt for at modtage betaling via. diverse betalingskort. (Webshoppen for tøjmærket vil KUN sælge egne produkter. Jeg regner ikke med mere end 50 ordre pr. mdr. i starten, eftersom vi snakker en kollektion på 7-10 styles. Derudover vil webshoppen kun være målrettet danskere. Der skal altså IKKE sælges til udlandet) - En betalingsløsning er nødvendig. Har kigget på to stk -> QuickPay og ePay. Hvilken erfaring har I vedr. de to nævnte? Passer den ene bedre end den anden til Shopify? (For mig ser det ud som om QuickPay er billigst). - Derudover skal man have en kortindløser? Her er det vigtig at kunderne kan betale med Visa og MasterCard. (dette er kortene de fleste af vores målgruppe har (16-35 år) - Hvis jeg også ønsker DanKort skal jeg så have to aftaler? F.eks. Nets og Teller. - Er der andre kortindløser I vil anbefale? (Har hørt godt om 'Swedbank' af en ven) Og hvor vigtig er DanKort egentlig? - De forskellige "plans"/abonnementer. Umiddelbart ser 'Starter' til 14$/mdr. perfekt ud da jeg ikke har mere end 25 produkter den første sæson og hverken har brug for det store statistiske overblik eller lignende. Dog er jeg bare bange for at jeg får brug for HTML/CSS editoren som først medfølger fra 'Basic' til 29$/mdr. Har I nogen erfaring hvad dette angår? (Som sagt er tøjmærket "high-fashion" og brand-identiteten er MEGET vigtig for os. Derfor kunne jeg forestille mig evt. ændring i theme osv. er nødvendig). - Jeg har en bekymring omkring følgende emne: "Shopify do not comply with European ECommerce law". Jeg har læst en tråd (se link) omkring dette emne, skrevet af en dansk Shopify bruger. Overordnet handler det om at der skal være en check box hvor kunden accepterer 'Terms & Conditions', samt en opsummering af kunde-data på betalingssiden og en mulighed for at gå et 'step' tilbage. Jeg har endnu ikke fundet en 100% bekræftelse på at dette problem er løst. Har I evt. nogen erfaring eller svar på dette? (http://ecommerce.shopify.com/c/shopify-discussion/t/european-stores-at-risk-of-closure-with-shopify-130813). - E-Mærket. Et ekstra punk til overstående bekymring. Kan en Shopify webshop opnå dette? Og hvor nødvendigt er det? Er der evt. andre mærker jeg skal tage højde for og som er nødvendig, enten pr. lov eller som kunden forventer? - Hvordan ser Shopify ud på længere sigt. Engang hvis/når salget kommer til at stige (forhåbentlig engang når brandet har eksisteret i flere sæsonen og der er opbygget et kendskab) kan man altid opgraderer abo. for mere plads, flere features osv. Dog støder man her (i hvert fald i givende stund) ind i 3D Secure og Verified by Visa - Dette kan ikke opnås hvad jeg ved af? Støder jeg på andre forudsigelige udfordringer? - Har I evt. andre ting som jeg skal være opmærksom på, udfra overstående info og spørgsmål? Nu håber jeg ikke overstående er for uoverskueligt. I skal være mere end velkommen til at gøre mig opmærksom på andre ting som jeg evt. skal tage højde for både hvad Shopify angår, men også evt. ting omkring webshop generelt - som sagt - er dette en webshop til et nyt tøjmærke, som ikke har en kollektion på mange, mange styles. Der skal ikke sælges for flere millioner hvert år.. Eller sæson for den sags skyld. Skulle I evt. have et andet forslag til en udbyder som kan tilbyde overstående og/eller andet, skal I selvfølgelig være mere end velkommen til at byde ind. Lige til info: Er denne uge i Vietnam og Kina, grundet kvalitet, produktion osv. og er derfor 6 timer foran jer, så sene svar kan forekomme. På forhånd tak, Alexander W. |
Alexander Westerhoff:- En betalingsløsning er nødvendig. Har kigget på to stk -> QuickPay og ePay. Hvilken erfaring har I vedr. de to nævnte? Passer den ene bedre end den anden til Shopify? (For mig ser det ud som om QuickPay er billigst).
Fra Shopifys synspunkt ingen forskel - Quickpay er billigst p.t., ja
Alexander Westerhoff:Derudover skal man have en kortindløser? Her er det vigtig at kunderne kan betale med Visa og MasterCard. (dette er kortene de fleste af vores målgruppe har (16-35 år) - Hvis jeg også ønsker DanKort skal jeg så have to aftaler? F.eks. Nets og Teller. - Er der andre kortindløser I vil anbefale? (Har hørt godt om 'Swedbank' af en ven) Og hvor vigtig er DanKort egentlig?
En aftale med NETS for Dankort og en med Teller for internationale kort. Rene Dankort (uden Visa del) er minimalt (i min erfaring)
- De forskellige "plans"/abonnementer. Umiddelbart ser 'Starter' til 14$/mdr. perfekt ud da jeg ikke har mere end 25 produkter den første sæson og hverken har brug for det store statistiske overblik eller lignende. Dog er jeg bare bange for at jeg får brug for HTML/CSS editoren som først medfølger fra 'Basic' til 29$/mdr. Har I nogen erfaring hvad dette angår? (Som sagt er tøjmærket "high-fashion" og brand-identiteten er MEGET vigtig for os. Derfor kunne jeg forestille mig evt. ændring i theme osv. er nødvendig).
De 15$ pr. måned burde ikke slå dig ud og ja, du kan ikke undvære template editoren da du også skal have oversat dit theme
Alexander Westerhoff:- Jeg har en bekymring omkring følgende emne: "Shopify do not comply with European ECommerce law". Jeg har læst en tråd (se link) omkring dette emne, skrevet af en dansk Shopify bruger. Overordnet handler det om at der skal være en check box hvor kunden accepterer 'Terms & Conditions', samt en opsummering af kunde-data på betalingssiden og en mulighed for at gå et 'step' tilbage. Jeg har endnu ikke fundet en 100% bekræftelse på at dette problem er løst. Har I evt. nogen erfaring eller svar på dette? (http://ecommerce.shopify.com/c/shopify-discussion/t/european-stores-at-risk-of-closure-with-shopify-130813).
- E-Mærket. Et ekstra punk til overstående bekymring. Kan en Shopify webshop opnå dette? Og hvor nødvendigt er det? Er der evt. andre mærker jeg skal tage højde for og som er nødvendig, enten pr. lov eller som kunden forventer?
Det er stadig et aktuelt issue med Shopify og rent praktisk betyder det at du ikke kan få din shop E-mærket (hvem gider iøvrigt det?)
Alexander Westerhoff:- Hvordan ser Shopify ud på længere sigt. Engang hvis/når salget kommer til at stige (forhåbentlig engang når brandet har eksisteret i flere sæsonen og der er opbygget et kendskab) kan man altid opgraderer abo. for mere plads, flere features osv. Dog støder man her (i hvert fald i givende stund) ind i 3D Secure og Verified by Visa - Dette kan ikke opnås hvad jeg ved af? Støder jeg på andre forudsigelige udfordringer?
Ja, du kan sagtens op- og nedgradere plads efter ønske. 3D-secure og VbV er ikke muligt p.t.