Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bedste løsning til en helt nybegynder

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allesammen og især jer som har god viden indenfor webshops osv.

Jeg overvejer at starte en webshop. Men hvad skal jeg være opmærksom på?
Det skal lige siges at jeg er helt nybegynder til det, og NÆSTEN ingen erfaringer har med det.

1) Jeg har et webhotel på UnoEuro, og er virkelig glad for at være der. De tilbyder følgende, til webshops: Magento, Prestashop, WordPress (har hørt det også kan bruges) og OpenCart. Ud af disse vil jeg gerne have den NEMMESTE, webshop.. Meget nem at ændre på designet på selve hjemmesiden, nem at behandle ordre og afsendelse, må gerne benytte PayPal først på tiden og derefter kort.

2) Jeg vil godt vide mere omkring, hvis jeg modtager en ordre, hvordan skal den så behandles? Først pengene, og derefter til Post Huset og sende produktet til adressen? osv.

3) En ting jeg altid har tænkt på, hvis jeg startede en god webshop op... Er det rimeligt, at køber fusker med at varen ikke er modtaget men når den er det, og beder om pengene tilbage? Ved i om det er sket før? Er det sked med DIG før? Eller evt. varen i virkeligheden ikke er nået destinationen?

4) Et par råd, tips eller lign, til selve løsningen, eller i det heletaget webshops? evt. guide, og helst på Dansk.

5) Hvordan aftaler jeg med Post Danmark, at de skal levere med mine varer?

Og alt andet........ I må meget gerne komme med ting, som slet ikke har med ovenstående at gøre, men dog med Webshops og ikke irrelevante ting. 

Fortsat go' søndag..

Fra Los Angeles
Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 428
Fra  Lavenwebshop.dk Skrevet kl. 22:01

Gode spørgsmål. Du må sige til, hvis jeg ikke svarer på det hele. :D

1) Jeg tror, at der er mange forskellige meninger om dette. Jeg synes personligt, at WooCommerce er lettest at gå i gang med og lære. Jeg er ved at skrive nogle guides til webshop generelt, hvor jeg i første omgang har skrevet om WooCommerce. Du kan tjekke guiden ud, hvis du vil vide lidt mere om WooCommerce. Ellers finder du også masser af infomation om WooCommerce på nettet generelt, hvis du søger i Google. Hvis du kan læse engelsk, er det selvfølgelig en fordel. :D

2) Hvis du sælger til privatkunder, modtager du betaling fra dem, og så sender du varen. Hvis du sælger til erhvervskunder, sender du oftest produktet sammen med en faktura. Dog kan erhvervskunder også fungere ved hjælp af betaling med det samme. Herefter sender du produktet. I starten kan det sagtens bare være dig, som sender pakkerne fra posthuset. Hvis du sælger mere, kan du få et ekstern firma til at hente dine pakker.

3) Jeg har aldrig oplevet, at nogen har fusket. Men ja, det kan ske. Men hvis du sender dine pakker med Track and trace, vil du kunne se, om dit produkt er fremme hos kunden. Track and trace er dyrere at sende med, men det er en god service for kunden.

4) Se min guide længere oppe. Jeg arbejder også på andre guides pt. F.eks. en i shoporama som mange snakker flot om. Jeg har ikke selv arbejdet med det endnu, men glæder mig til at komme i gang. :D

5) Du ringer til dem. De er egentlig ret hjælpsomme overfor erhvervskunder. Jeg har selv haft lidt problemer med levering med dem, men de var gode at snakke med, da jeg startede en webshop.

Jeg håber, at du kommer succesfuldt i gang med din webshop. Hvad vil du sælge?

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:49

Tusind tak for din kommentar! :) Sætter jeg virkelig pris på...

Før din kommentar, har jeg prøvet Wordpress WooCommerce i et par timer, og synes det er et meget godt "system" eller hvad man kalder det! :) Og oveni købet, nævner du det også i din kommentar, så jeg tror vidst det er den jeg tager. Jeg har prøvet Magento og Prestashop, og dem er jeg ikke særlig tilfreds med.. :)

Behøver jeg en "faktura" i første omgang (eksempel de første måneder)? For jeg har ingen anelse omkring det, + så skal der skrives en masse, ved siden af pakkerne.. :) 

Kan jeg som sælger, selv godt se om de har modtaget varen, uden Track and Trace? Eller skal det være med?

Din guide, er ret god synes jeg :) og samtidig har jeg endda også UnoEuro, så det er ikke dårligt! :) Jeg er gået lidt igang med WooCommerce, og leget lidt med det, og det er meget brugervenligt synes jeg, og mega godt til nybegyndere som mig.. :) Men dog mangler jeg en smule mere viden i det, men ikke ret meget tror jeg - kan jeg skrive til dig privat på en eller anden måde, hvis jeg får brug for lidt hjælp? :)

Jeg takker endnu en gang, for dit svar og sætter virkelig meget pris på det. Det er et meget godt svar! :)

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:52

Ups... - Hvad jeg vil sælge? :D.. Hmmm. i første omgang, tror jeg at jeg beslutter mig for at sælge, lidt små ting såsom iPhone opladere, høretelefoner, lidt mere elektronik - eller længere hen hvor vi er ude i film osv. Men det ved jeg dog ikke helt endnu :) Det skal der stadig tænkes lidt i :)

Navnet til hjemmesides, bliver der også tænkt på lige nu.. :) 

Fra Los Angeles
Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 428
Fra  Lavenwebshop.dk Skrevet kl. 00:02

Jeg er glad for, at jeg kan hjælpe. Hele meningen med Amino. :D

Grunden til, at jeg selv foretrækker WooCommerce, er, fordi der er masser af rimelige billige temaer til det. Du behøver ikke et tema, jeg synes blot, at det er lettere med et betalt tema.

Yakup Er:
Behøver jeg en "faktura" i første omgang (eksempel de første måneder)? For jeg har ingen anelse omkring det, + så skal der skrives en masse, ved siden af pakkerne.. :) 

Hvem sælger du til? Hvis du sælger til privatkunder, betaler de, og så sender du deres pakke. Her bruger du ikke faktura. Du sender dem en ordreseddel. Den laver WooCommerce automatisk til dig, så det er superlet.

Det er helt simpelt. Kunden bestiller af dig og betaler. I starten kan det være via PayPal, som er superlet at finde ud af. Herefter sender du pakken.

Yakup Er:
Kan jeg som sælger, selv godt se om de har modtaget varen, uden Track and Trace? Eller skal det være med?

Det skal være med, hvis du vil være sikker. Ellers spørg et logistikfirma. Som Post Danmark eller GLS. Fragt betales typisk af kunde.

Yakup Er:
Men dog mangler jeg en smule mere viden i det, men ikke ret meget tror jeg - kan jeg skrive til dig privat på en eller anden måde, hvis jeg får brug for lidt hjælp? :)

Ja selvfølgeig. DU skriver bare. Du kan skrive igennem min profil på Amino.dk. Eller du kan skrive til mig via den side, jeg linkede til. Alle spørgsmål er velkommen, da det giver mig en mulighed for at skrive mere til mien guides. Pt. har jeg ikke skrevet om betalingsløsninger, men det kommer i næste uge. :D . Hvis du når til det inden min guide, kan du bare skrive til mig, så hjælper jeg dig. Hvis du starter småt, vil jeg nok bare starte med PayPal og bankoverførsel. Men der er også andre gode muligheder, hvis du vil have andre løsninger.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:48

Super! Har lige skrevet en PB til dig her på Amino

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)