Hej allesammen og især jer som har god viden indenfor webshops osv. |
Gode spørgsmål. Du må sige til, hvis jeg ikke svarer på det hele. :D
1) Jeg tror, at der er mange forskellige meninger om dette. Jeg synes personligt, at WooCommerce er lettest at gå i gang med og lære. Jeg er ved at skrive nogle guides til webshop generelt, hvor jeg i første omgang har skrevet om WooCommerce. Du kan tjekke guiden ud, hvis du vil vide lidt mere om WooCommerce. Ellers finder du også masser af infomation om WooCommerce på nettet generelt, hvis du søger i Google. Hvis du kan læse engelsk, er det selvfølgelig en fordel. :D
2) Hvis du sælger til privatkunder, modtager du betaling fra dem, og så sender du varen. Hvis du sælger til erhvervskunder, sender du oftest produktet sammen med en faktura. Dog kan erhvervskunder også fungere ved hjælp af betaling med det samme. Herefter sender du produktet. I starten kan det sagtens bare være dig, som sender pakkerne fra posthuset. Hvis du sælger mere, kan du få et ekstern firma til at hente dine pakker.
3) Jeg har aldrig oplevet, at nogen har fusket. Men ja, det kan ske. Men hvis du sender dine pakker med Track and trace, vil du kunne se, om dit produkt er fremme hos kunden. Track and trace er dyrere at sende med, men det er en god service for kunden.
4) Se min guide længere oppe. Jeg arbejder også på andre guides pt. F.eks. en i shoporama som mange snakker flot om. Jeg har ikke selv arbejdet med det endnu, men glæder mig til at komme i gang. :D
5) Du ringer til dem. De er egentlig ret hjælpsomme overfor erhvervskunder. Jeg har selv haft lidt problemer med levering med dem, men de var gode at snakke med, da jeg startede en webshop.
Jeg håber, at du kommer succesfuldt i gang med din webshop. Hvad vil du sælge?