Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ansatte - Hvad fanden laver de?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra odense
Tilmeldt 27. Jan 10
Indlæg ialt: 359
Fra  waterevents.dk Skrevet kl. 19:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer!

Jeg er ret optaget og fascineret af hele app industrien og dens udvikling, men kommer gang på gang til at stille mig selv spørgsmålet - hvad laver de ansatte i app virksomhederne?

Facebook har over 6000 ansatte, og twitter 2700, hvilket jeg slet ikke kan gennemskue, men lad os tage noget mere håndgribeligt:

Hvad laver f.eks Snapchat med 35 ansatte, og Whatsapp med 14?

Der er med garanti noget jeg ikke tænker over, men hvad skal man med mere end et par designere, et par programmører, en CEO og måske et par til support, når vi snakker en F**** app?

Har i nogle tanker?

Kan du gå på vandet? www.waterevents.dk

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 19:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael Thorborg:
Der er med garanti noget jeg ikke tænker over

De laver jo nok mere end 1 af gangen Skype-BigSmile

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Fra Aalborg
Tilmeldt 5. Mar 14
Indlæg ialt: 16
Fra  www.Billigflag.dk Skrevet kl. 19:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Der kommer da også en opdatering en gang imellem, de skal også laves, samtidig er der nogen der skal finde de fejl som der skal rettes.

Så er der jo også noget support som du siger, og vel også noget markedsføring? :)

Det giver da et par ansatte ;) 

Tilmeldt 2. Feb 13
Indlæg ialt: 1194
Fra  Riveronline.dk Skrevet kl. 19:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Google har over 23.300 ansatte, hvad fanden laver de? :D

Jeg kunne forstille mig der var programmøre, oversættere, forskellige kreative teams i alle lande. Mange ting skal håndteres, som vi ikke kender til. Alt skal jo testes i hoved og røv før det bliver udgivet :)

Fra Aabenraa
Tilmeldt 13. Nov 11
Indlæg ialt: 915
Skrevet kl. 19:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,2 stjerner givet af 5 person

Tænker det samme hver gang jeg har kontakt med "det offentlige"...

Tilmeldt 19. May 08
Indlæg ialt: 1435
Skrevet kl. 19:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hverken marketing eller support er noget der næppe lige håndteres af en håndfuld når vi snakker den størrelses firmaet, udviklet osv. 

www.Kameravalg.dk - De seneste nyheder og hjælp til dit næste køb

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 19:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Administration, regnskab, HR og håndtering af de ansatte?

Statsautoriseret revisor - København

Tilmeldt 28. Feb 14
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 20:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Udover de daglige tjenester facebook gør os (såsom Chat, grupper, sider, profiler) så har  facebook også en helt platform, blot til markedsføring. 

Én platform blot til APP's.  

Derudover forestil dig de trilliarder af terabytes der bliver lagret på deres servere - der skal også være server administratorer til at håndtere dette.

Derudover skal alt være kompatibelt med alle enheder (f.eks. Android og Iphone) - og det skal være 100% dummy-proof. Brugeren må på ingen måde kunne ødelægge systemet (altså finde en bug). Alt bliver testet tusindevis af gange og rettet til. 

De udlover endda dusør til hvem end kan hacke dem :-) 

 

Tænk også på at der konstant skal gennemgås brugeranmeldelser, reklametilføjelser - men også udvikling af nye funktioner. F.eks. Check-in , HashTag, "lokation" , Føler mig, Etc...

Derudover udvikles nye spam filtre, konstant til at bekæmpe de automatiserede Bots der opretter fake brugere og sender beskeder til folk :-)

Dette var bare den lille smule af hvad jeg kunne komme i tanke om pt. :-)

F.eks. nu hvor du nævner snapchat. Så er de blevet Hacket FLERE gange bare indenfor 2014. 

Eksempel: 

"It is understandable that tech startups have limited resources but security and privacy should not be a secondary goal. " 

http://edition.cnn.com/2014/01/01/tech/social-media/snapchat-hack/  <-- ca. 4,6 Millioner af brugeres data er blevet lækket! 2014

http://www.forbes.com/sites/timworstall/2013/12/26/snapchats-api-is-hacked-and-exploits-allowing-phone-number-collection-and-bogus-account-creation-published/ <-- december 2013. 

http://techcrunch.com/2014/02/11/snapchat-snapfroot/ <-- 2014. 

For blot at nævne et par bommerter :-) 

Fra Ludvigsen
Tilmeldt 25. Oct 09
Indlæg ialt: 373
Fra  LudvigsenPatent LudvigsenPatent - Vi beskytter din OPFINDELSE Skrevet kl. 20:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Google har bl.a. en stor bunke isenkrav, servere og regnemaskiner for at kunne levere et svar på et splitsekund - det kræver en masse kompetencer og folk at holde det kørende - og så er der sikkert en masse AdWords sælgere..

Tilmeldt 15. Apr 09
Indlæg ialt: 670
Skrevet kl. 20:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Hansen:
Tænker det samme hver gang jeg har kontakt med "det offentlige"...

hehe... ditto her..

Find spændende opskrifter på velkomstdrinks på Drinks.dk 

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)