Offline er vel lidt svært, for hvordan skulle et program kunne finde dem? Men Google kan jo bruges, hvis du har adgang til teksterne, hvorefter du skriver "INDSÆT ET TEKSKSTYKKE / EVT AFSNIT". Google vil herefter vise evt tekster, som er identiske eller lægger tæt op af teksten... Effektivt :)
Offline er vel lidt svært, for hvordan skulle et program kunne finde dem?
Åååhhh... Ved jeg nu ikke... Word kan fin finde mine word-dokumenter... Også selvom jeg ikke er online!
Det drejer sig ikke om at lede efter tekster på nettet der er magen til dem jeg har...
Det jeg leder efter er, om de - som jeg skrev - findes programmer der kan gennemgå flere tekster for at finde ud af, om de er kopier af hinanden. - Teksterne ligger alle klar offline. - Men de kan være lange... Mange tusinde ord.
Og det der gør det svært er, at jeg også gerne vil have dem der er næsten ens.
En del af en tekst kan jo også forekomme andre steder i en anden tekst...
Nu ved jeg ikke hvilket formål du har med sammenligningen, men når man oversætter er dette relevant. Man tager penge pr. ord og kunden kan få rabat for gentagelser. Derfor findes der programmer der bruges til at analysere teksten for derefter at fastslå procenten af gentagelser. Et meget populært er Trados som en del oversættere arbejder med. Så hvis du ikke har valgt den anden løsning kan du kontakte en oversætter for flere svar