Jeg får muligvis nogle penge fra et fond som jeg skal bruge på et projekt. Der er udarbejdet et budget hvilket er godkend. Mangler bare at få pengene udbetalt. I projektet skal jeg både arbejde med eksterne leverandør men det meste arbejde bliver udført af mig. Mit spørgsmål er: - Når pengene er på mit erhvervs konto, hvordan gør jeg det nemmest mht udbetaling af min egen brugt tid på projektet? - Hvilke regler eller retningslinjer skal jeg følge? Håber nogen kan svare :) |
hvis du får pengene som personlig virksomhed så kan du hæve som du vil - det har ikke betydning for din skat for det skal ske via status og bliver aldrig en udgift. Du kan læse her HVORDAN BESKATTES MAN I PERSONLIG VIRKSOMHED og du vil forstå, at der ikke eksisterer løn. Du må lave din egen tid og så vil det du har i overskud på projektet fortælle dig hvor meget du har i timen - = overskud i virksomheden delt med dine egne timer
Du kan med andre ord hæve lige så meget du vil, det må ikke være en udgift i dit regnskab - kun en status post
Du kan også her se KRAV TIL REGNSKAB I PERSONLIG VIRKSOMHED som skal overholdes i forhold til skat.
Er du et selskab er det noget andet, for så kan du hæve alm. løn
vh John H