Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Penge fra et fond...

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 5. Dec 13
Indlæg ialt: 124
Fra  LOKALUS.dk Skrevet kl. 16:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

Jeg får muligvis nogle penge fra et fond som jeg skal bruge på et projekt. Der er udarbejdet et budget hvilket er godkend. Mangler bare at få pengene udbetalt.

I projektet skal jeg både arbejde med eksterne leverandør men det meste arbejde bliver udført af mig.

Mit spørgsmål er:
- Når pengene er på mit erhvervs konto, hvordan gør jeg det nemmest mht udbetaling af min egen brugt tid på projektet?
- Hvilke regler eller retningslinjer skal jeg følge?

Håber nogen kan svare :)

LOKALUS    Find Online - Køb Offline  ○  www.lokalus.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47199
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:06

hvis du får pengene som personlig virksomhed så kan du hæve som du vil - det har ikke betydning for din skat for det skal ske via status og bliver aldrig en udgift. Du kan læse her HVORDAN BESKATTES MAN I PERSONLIG VIRKSOMHED og du vil forstå, at der ikke eksisterer løn. Du må lave din egen tid og så vil det du har i overskud på projektet fortælle dig hvor meget du har i timen - = overskud i virksomheden delt med dine egne timer

Du kan med andre ord hæve lige så meget du vil, det må ikke være en udgift i dit regnskab - kun en status post

Du kan også her se KRAV TIL REGNSKAB I PERSONLIG VIRKSOMHED som skal overholdes i forhold til skat.

Er du et selskab er det noget andet, for så kan du hæve alm. løn

vh John H

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 17:41

Hvis der er tale om en projektbevilling bør du være opmærksom på om fonden stiller særlige krav til administrationen eller efterfølgende rapportering om hvordan dette er anvendt.
Der bør fremgå af fondens hjemmeside og bevillingsskrivelse i øvrigt .

Statsautoriseret revisor - København

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 09:08

Svaret ligger i bevillingsskrivelsen.
Du skal jo over for fonden på én eller anden måde dokumentere, at du har leveret det, du har lovet.
Når fonden allerede har godkendt budgettet, ved de jo godt, at nogle af pengene går til dit arbejde.
Hvis det ikke fremgår klart at det materiale, fonden har godkendt, er du nødt til at have fat i fonden og få den del afklaret.
Der findes også kreative løsninger på dette, men kreative løsninger er sjældent et godt udgangspunkt for samarbejde med fonden.

Er det en privat fond, er det staten eller er det EU?

Venlig hilsen

Hans 

Fra København
Tilmeldt 5. Dec 13
Indlæg ialt: 124
Fra  LOKALUS.dk Skrevet kl. 16:58
1000 tak for hjælpen :)
Jeg fandt svaret i bevillingsskrivelsen!

LOKALUS    Find Online - Køb Offline  ○  www.lokalus.dk

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)