Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Byg dit eget (billige) fotobord.

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Aarhus C
Tilmeldt 11. Jan 10
Indlæg ialt: 81
Fra  Planeten A/S Skrevet kl. 15:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Hej Amino.

Jeg går pt. og knokler på min webshop www.medieplaneten.dk.

I den forbindelse skulle jeg tage nogle produkt fotos, og heldigvis har jeg en ven der er fotograf.

Jeg var dog ikke kommet meget længere end det 3. billede da jeg kom hjem før der var noget jeg gerne ville have ændret. Dette kunne jeg godt forestille mig at andre webshop ejere har prøvet.

Jeg synes dog ikke jeg ville ulejlige ham for meget, så jeg begyndte at kigge efter noget fotolys og et fotobord så jeg kunne begynde at tage mine egne billeder.

Det kostede dog flere tusinde kr.- så jeg bestemte mig for at bygge et selv - og det var faktisk utrolig let!

Det eneste du skal bruge for at bygge dit eget produkt "foto studie" er:

Nogle lamper (her kørte jeg i IKEA og købte 4 stk arbejdslamper til 69 DKK styk)

Dagslys pære på minimum 5000 kelvin (for at få det hvide lys) - her brugte jeg www.greenline.dk hvor jeg købte 4 styk af disse pære i 23 watt udgaven til 87 DKK / styk. (Jeg har intet med greenline at gøre, men de gav rigtig fin kundeservice, så de fortjener en henvisning).

Til sidst købte jeg noget hvidt papir i rulle, og umiddelbart var det billigst at købe stort printerpapir. (Købte 0,9*45 m rulle for 250 kr.- ca.)

Så manglede jeg bare et bord hvor jeg fandt et gammelt på lageret.

Samlet pris: 875 ca. inkl. moms.

Resultatet blev dette:

og et af billederne så sådan her ud (der i øvrigt er en Rikomagic MK902):

Det skal lige nævnes at kameraet der er brugt er et gammelt Sony A290, og at jeg på ingen måde har arbejdet med fotografi før.

Men jeg er super tilfreds, og tænkte at jeg lige ville dele det med de mange andre webshop ejere der sidder derude! :)

Alt i elektronik hos evermart.dk

Tilmeldt 7. Apr 13
Indlæg ialt: 93
Skrevet kl. 15:51

Rigtig fedt og billigt setup :)

Det eneste jeg ville gøre anderledes, er at komme diffusorer på de to forreste lamper som lyser direkte på produktet. Når du har direkte lys på bliver belysningen meget "hård" og overeksponeret, hvilket også kan ses på produktbilledet.

Fra København
Tilmeldt 4. Oct 13
Indlæg ialt: 86
Fra  Brandman.dk Skrevet kl. 15:54
Fra Hong Kong
Tilmeldt 6. May 08
Indlæg ialt: 675
Skrevet kl. 16:00

Cool, tak fordi du deler med os :-)

Altid lidt længere fremme..... helt præcist 6 timer ;-)

Tilmeldt 7. Jan 14
Indlæg ialt: 128
Fra  www.dingodeven.dk og www.batterilyset.dk(administrator) Skrevet kl. 16:10
Fra Aarhus C
Tilmeldt 11. Jan 10
Fra  Planeten A/S Skrevet kl. 16:18

Martin Lund:

Kanon flot foto !!! Og cool konstruktion.

Man kan også gøre livet hammer nemt for sig selv med sådan en her til omkring 200 piskelsag 

http://www.amazon.co.uk/Portable-Studio-colour-Background-Tripod/dp/B0064MRG64/ref=sr_1_3?ie=UTF8&qid=1394722326&sr=8-3&keywords=photo+studio 

Bedste hilsner :-) 

Martin fra Brandman.dk

Hej Martin - det var faktisk rigtig billigt, den eneste grund til at jeg valgte et bord frem for et fototelt var så jeg kunne få lidt mere plads at arbejde på :) Derudover er det også super lækkert at lamperne har så mange indstillingsmuligheder mht. lys og skygger.

Med venlig hilsen

Christian

Fra Aarhus C
Tilmeldt 11. Jan 10
Fra  Planeten A/S Skrevet kl. 16:20

Brian Larsen:
Det eneste jeg ville gøre anderledes, er at komme diffusorer på de to forreste lamper som lyser direkte på produktet.

Det var en god idé! Det vil jeg kigge nærmere på i morgen :)

Tak for tippet.

Med venlig hilsen

Christian

Fra København
Tilmeldt 4. Oct 13
Indlæg ialt: 86
Fra  Brandman.dk Skrevet kl. 21:22

Ja, sådan et foto-telt er kun egnet til meget små objekter og er nok primært for hobbybrugeren. Jeg synes stadig at din løsning er cool :-)

Held og lykke med det

Martin

fra brandman.dk

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 13:53

Du skal have højere F-stop på dit kamera, din antennen er ude af fokus - Det skyldes at din kameraer skruer ned for F-stoppet for at kompensere for det manglende lys ... kan du ikke få nogle kraftigere pærere til dine lamper?

Fra Odense SV
Tilmeldt 9. Nov 11
Indlæg ialt: 128
Fra  Look-A Skrevet kl. 14:04

super fedt, og p*sse god ide :) Er meget imponeret :)

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)