Hej Amino. Jeg går pt. og knokler på min webshop www.medieplaneten.dk. I den forbindelse skulle jeg tage nogle produkt fotos, og heldigvis har jeg en ven der er fotograf. Jeg var dog ikke kommet meget længere end det 3. billede da jeg kom hjem før der var noget jeg gerne ville have ændret. Dette kunne jeg godt forestille mig at andre webshop ejere har prøvet. Jeg synes dog ikke jeg ville ulejlige ham for meget, så jeg begyndte at kigge efter noget fotolys og et fotobord så jeg kunne begynde at tage mine egne billeder. Det kostede dog flere tusinde kr.- så jeg bestemte mig for at bygge et selv - og det var faktisk utrolig let! Det eneste du skal bruge for at bygge dit eget produkt "foto studie" er: Nogle lamper (her kørte jeg i IKEA og købte 4 stk arbejdslamper til 69 DKK styk) Dagslys pære på minimum 5000 kelvin (for at få det hvide lys) - her brugte jeg www.greenline.dk hvor jeg købte 4 styk af disse pære i 23 watt udgaven til 87 DKK / styk. (Jeg har intet med greenline at gøre, men de gav rigtig fin kundeservice, så de fortjener en henvisning). Til sidst købte jeg noget hvidt papir i rulle, og umiddelbart var det billigst at købe stort printerpapir. (Købte 0,9*45 m rulle for 250 kr.- ca.) Så manglede jeg bare et bord hvor jeg fandt et gammelt på lageret. Samlet pris: 875 ca. inkl. moms. Resultatet blev dette: og et af billederne så sådan her ud (der i øvrigt er en Rikomagic MK902): Det skal lige nævnes at kameraet der er brugt er et gammelt Sony A290, og at jeg på ingen måde har arbejdet med fotografi før. Men jeg er super tilfreds, og tænkte at jeg lige ville dele det med de mange andre webshop ejere der sidder derude! :) |
Rigtig fedt og billigt setup :)
Det eneste jeg ville gøre anderledes, er at komme diffusorer på de to forreste lamper som lyser direkte på produktet. Når du har direkte lys på bliver belysningen meget "hård" og overeksponeret, hvilket også kan ses på produktbilledet.