Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

overførsel fusk

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Høje Tåstrup
Tilmeldt 10. Feb 13
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 13:29
Hvor mange stjerner giver du? :

hejsa, jeg har lige et spørgsmål????

jeg har min adresse hos en som jeg ikke kender så godt, der står på min konto at der er blevet trukket 8000kr til en som jeg ikke kender noget til, banken ville ikke give informationer om personen og min nem-id er spærret? tror i at  han har bestilt en ny nem-id med midlertidig kode hjem til ham, derefter har han bare været ind på mine informationer? 

kan man anmelde det?

kan jeg bevise på at det ikke er mig der har overført pengene til en?

hvad kan der ske??

tak på forhånd. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:33
Hvor mange stjerner giver du? :

1 ja man kan anmelde det men

2 først må banken da kunne forklare hvorfor de ikke vil medvirke til at opklare til hvilken konto de 8000 kr er overført og hvis noget tyder på uretmæssig tilgang til din konto, så skal banken da medvirke til at undersøge et netbanksindbrud og hvis ikke du har haft nemID kode + kort liggende så andre kunne bruge det, skal de erstatte

3 du må via nemID kunne få opklaret hvordan din nemID er blevet spærret? Har du haft din adgangskode + kortet liggende så andre kunne komme til det, så er det jo en risiko, at du selv hænger på den

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Høje Tåstrup
Tilmeldt 10. Feb 13
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 13:39
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg var løbet tør for nem-id nøgletal, så tror jeg at den nye ''nøgletal'' kom hos ham, derefter har han bestilt en midlertidig kode og logget ind på min konto, hænger jeg på det? kan jeg bevise at det ikke mig der har overført pengene?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:49
Hvor mange stjerner giver du? :

med bankens hjælp bør du kunne det - og med nemID få hjælp til hvordan han har kunne få en ny midlertidig kode, det burde ikke være sket - så med bank og nemID som hjælp, og det skal de yde, så skal du kunne komme langt med at bevise at det ikke er dig - specielt jo også ved at vise hvor de 8000 kr gik hen, for de er jo gået til en som du ikke har handlet med

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aabenraa
Tilmeldt 13. Nov 11
Indlæg ialt: 915
Skrevet kl. 14:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
få hjælp til hvordan han har kunne få en ny midlertidig kode, det burde ikke være sket

Jeg tænker det vel er den måde det foregår på hvis man har glemt sit kodeord?
Sikkerheden skal så ligge i, at det bliver sendt hjem til din postadresse, hvor man normalt må formode, at der befinder sig personer der ikke vil røve ens konto Cool

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:07
Hvor mange stjerner giver du? :

enig jesper - men kan man bevise at nøglekort er sendt til den adresse og at der så oveni er rekvireret midlertidigt nyt indlog til nemID som jeg ikke mener er helt så simpelt (jeg kender ikke systemet men mon det er så enkelt at hvis nogen får fat i et nøglekort (posten f.eks.) så kan de uden besvær rekvirere midlertidig ny indlog med post - det er en svaghed i såfald - en del deler jo postkasse i private lejemål i villaer)

+  at de 8000 kr er overført til nogen man ikke selv har handlet med, så er man da langt

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aabenraa
Tilmeldt 13. Nov 11
Indlæg ialt: 915
Skrevet kl. 14:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
nyt indlog til nemID som jeg ikke mener er helt så simpelt

https://www.nemid.nu/dk-da/support/bruger-id_og_adgangskode/glemt_adgangskode/

Men som det fremgår bliver NemID spærret når der bestilles et nyt kodeord, men det må jo så kunne lukkes op ved anvendelsen af det der kommer med posten?
Jeg ved snart heller ikke hvordan det kan gøres mere sikkert end den procedure de har.
Adresse er ikke noget man skal have steder man ikke bor, og da slet ikke hos nogen man ikke kender. (Er det overhovedet lovligt?)

Fra Høje Tåstrup
Tilmeldt 10. Feb 13
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 14:31
Hvor mange stjerner giver du? :

det var en der lejede et værelse ud, så flyttede jeg der i nogle måneder, derefter flyttede jeg hos damen, men adressen er stadig der, har klagede i kommunen osv, de kan intet, heller ikke banken, politiet siger de mangler beviser.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 31. Aug 11
Indlæg ialt: 587
Fra  Eos Web I/S Skrevet kl. 14:46
Hvor mange stjerner giver du? :

***:

det var en der lejede et værelse ud, så flyttede jeg der i nogle måneder, derefter flyttede jeg hos damen, men adressen er stadig der, har klagede i kommunen osv, de kan intet, heller ikke banken, politiet siger de mangler beviser.

Har du kontaktet NemID?

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 21:43
Hvor mange stjerner giver du? :

***:
, politiet siger de mangler beviser.

Det er da politiet opgave at fremskaffe de fornødne beviser når der er sket en kriminel handling.  Prøv at gå til den lokale retshjælp, vi vil måske kunne få politiet til at lette røven!

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)