Uden at have total forstand på det, da det kan være meget svært at finde rundt i alle de regler, vil jeg mene at jo dyrere bilen er i DK jo bedre kan det betale sig ?? Jeg tuder hver gang når jeg ser hvad man kan få en ny Audi til kontra herhjemme... Der er vist noget med at man kan afskrive udstyr etc efter bilens 3 år?, så man kan som dansk forbruger få en bil med meget mere udstyr, oftest kørt færre km og meget meget mere... Men 100% konkret, så er jeg på bar band.. pøj pøj med det... |
Jeg tror det var de gamle regler :) det er vist nogen år siden man kunne det.
Idag er det en individuel vurdering af bilen. stand/udstyr/km osv. og en sammenligning med de modeller i samme stand der er til salg. (ikke privatsalg, kun via forhandler) på den måde regner skat en pris ud så den bil du henter hjem ender med at koste ca. det samme som den gør i butikkerne i DK.
afgiften kan dog ankes hvis man er uenig og kan bevise man har undersøgt det. (det er det jeg har gjort flere gange, sidst fik jeg skrabet 10% af en bmw cab fra 2002, ca. 10.000,-)
Ja, biler uden afgift koster intet i forhold til når de lige får smidt ca. 180% oveni.
Fordelen ved de importerede er at de ofte ikke har været udsat for den ekstreme fugt og salt vi har i landet (da vi ligger i ærtebæltet er vi et af de steder i verden det er værst at være bil) så man kan tit få en bil i bedre stand og ofte med mindre km på klokken til samme pris. Hvilket er det man vinder på ved import.
Edit: Man kan være heldig at vinde på special modeller der ikke er til salg i danmark, eller hvor der er meget få af, da de er svære at prissætte mht. afgift.