Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Monsido webmaster tool er lanceret - prøv det gratis som aminomedlem!

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Holte
Tilmeldt 26. Nov 08
Indlæg ialt: 95
Skrevet kl. 15:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Så har vi lanceret Monsido webmaster tool. Monsido checker hjemmesider for døde links og døde billeder. Samtidig kan man søge efter indhold på tværs af alle sider.

Som aminomedlem giver vi lige nu mulighed for at bruge systemet gratis i 14 dage. Normalt er der 14 dages prøveperiode, hvor man kun kan se et lille udpluk af de fundne fejl. Men som aminomedlem får du adgang til det hele. 

Det eneste du skal gøre er at oprette dig som bruger og skrive en supporthenvendelse inde fra systemet. Her skriver du dit aminobrugernavn - herefter vil din konto blive konverteret til en fuld udgave.

Vi vil meget gerne have feedback, så skriv endelig dine tanker og kommentarer herunder.

Se mere på www.monsido.dk

Fra Holte
Tilmeldt 26. Nov 08
Skrevet kl. 15:04

Er der nogle af de mange, som har været inde og kigge på systemet, som har lyst til at skrive et par ord med feedback?

Fra København
Tilmeldt 9. Mar 14
Indlæg ialt: 26
Fra  Sanatid IVS Skrevet kl. 15:34

Hej Jacob,

Først og fremmest applause, det ser sku godt og professionelt ud. 

Jeg har oprettet mig ent bruger, og fik scannet min side. Det er muligt at jeg bare ikke er målgruppen, men på sanatid.dk fandt jeres bot kun min forside. Og som du kan se på vores site, så er der ganske vidst flere end blot den ene side. Vi har udviklet Sanatid som en SPA, det betyder at når du klikker rundt på Sanatid så sender den ikke et nyt request til serveren, istedet skifter den bare det nødvendige ud ved hjælp af Javascript

Det betyder også at det kræver Javascript vores at tilgå vores side, og det gør jeres bot ikke. Jeg kan ligeledes fortælle at det gør Google heller ikke, så hva fin kan man så gøre. Google har dog lavet en løsning på problemet, hvis du smider følgende i din header på dit site.

<meta name="fragment" content="!">

Så fortæller du google at dit site benytter javascript. Det Google så gør, er at besøge dit site med ?_escaped_fragment_= i url'en. Dette kan udviklerne så kigge på, og servere sitet som ren html. Besøger du f.eks http://sanatid.dk/wiki/terapi/parterapi?_escaped_fragment_= så får du vores side i ren html, så en bot kan se indholdet.

TL;DR Ønsker du at understøtte Javascript baseret web løsninger, så skal i kigge efter det nævnte meta tag, og tilgå sitet med ?_escaped_fragment. 

Jeg skriver det ikke for at brokke mig, men for at oplyse jer, da det bliver mere og mere trendy med disse single page applications.

Håber du kan bruge det, skulle i vælge at understøtte det i den nærmeste fremtid, så send mig en besked, så skal jeg med glæde teste jeres service ud. :)

Fra Holte
Tilmeldt 26. Nov 08
Skrevet kl. 15:53

Hej Elvar

Mange tak for roserne - der er rigtig godt at høre andre iværksætteres syn på produktet. 

Jeg kan godt se problemet med din side. Vi har faktisk ikke oplevet problemet før. Det burde nemlig være sådan at din side også virkede uden JS - jeg ved ikke hvilket framework du bruger? Men du har ret i at det er noget vi skal kigge på - jeg sender det lige videre til vores udviklere på crawleren. Så kigger de lige på det. Hvis det er noget vi kan understøtte skal vi nok hive fat i dig :-)

Og igen - mange tak for de positive ord. De varmer!

Fra Holte
Tilmeldt 26. Nov 08
Skrevet kl. 12:19

Tusind tak til jer, som har indtastet jeres domæne og prøvet systemet - det er dejligt med den store interesse. Kom endelig med feedback så vi kan blive bedre :-)

Og til jer der endnu ikke har prøvet det - kom i gang! :-)

Fra Holte
Tilmeldt 26. Nov 08
Skrevet kl. 13:08

Forresten - husk at skrive http:// eller https:// foran jeres domænenavn når I opretter jer.

Fra København
Tilmeldt 9. Mar 14
Indlæg ialt: 26
Fra  Sanatid IVS Skrevet kl. 22:13

Jacob Riff:
Vi har faktisk ikke oplevet problemet før. Det burde nemlig være sådan at din side også virkede uden JS

Ja og nej, det svare jo efterhånden til at understøtte browsere som IE6-7, vores opgave ligger dog i at gøre det  tilgængelig for bots, derfor min forklaringen i tidligere indlæg. :)

Jacob Riff:
hvilket framework du bruger?

Vi bruger EmberJS.

Jacob Riff:
Så kigger de lige på det. Hvis det er noget vi kan understøtte skal vi nok hive fat i dig :-)

Det må du endelig gøre. :)

God vind.

Fra Holte
Tilmeldt 26. Nov 08
Skrevet kl. 09:26

Hej Elvar

Tak for info om framework - det er sendt videre :-)

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)