Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføring af købt gavekort samt give dem som præmier

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Mar 14
Indlæg ialt: 2
Fra  kviik.dk Skrevet kl. 12:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg har søgt her på amino samt på google. Og jeg finder ikke rigtig noget som lige svare på det jeg søger. Derfor prøver jeg herinde.

Jeg forstår at hvis jeg køber et gavekort hos magasin så kan jeg trække moms fra. Fint nok... ( hvad hedder sådan en postering på billysbilling fx. )

Nu har jeg et gavekort fra magasin og via min shop vil jeg gerne give gavekortet væk uden betaling men som noget ekstra ved siden af et køb. Hvordan bogføre jeg dette og hvad kaldes denne postering? 

Mange tak for hjælpen.

Tilmeldt 12. Mar 14
Indlæg ialt: 2
Fra  kviik.dk Skrevet kl. 13:31

Ingen der kan hjælpe mig?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46764
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:44

ikke sikker men jeg tror ikke du kan trække moms fra ved købet. Jeg mener ikke gavekort udløser moms før end ved indløsningen (altså når modtager som jo er privat indløser det til værdien inkl.moms) Jeg tror heller ikke der vil fremgå moms af regningen på gavekortet - og dermed vil den jo passe med hovedregel om at moms skal fremgå

Dernæst vil jeg mene der heller ikke er skattefradrag som andet end gave hvilket vil sige kun 25% af udgiften. Du skal således lægger 75% af konto for sådanne gaver til forretningsforbindelser til igen når du laver regulering fra driftsresultat til skatteresultat til selvangivelsen

hvis ikke andre melder ind, så hør en revisor eller skat direkte så du ikke kommer galt af sted

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)