Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad koster det at lave ?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 09:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej gode Amino-folk, jeg har et spørgsmål om websideopbygning som jeg håber i kan hjælpe med.

Mig og en god ven har igennem længere tid, gået med planen om at starte en nyhedsside, formålet er at den skal dække de lokale nyheder i omegnen. 

Vi mener at vi har nogle klare konkurrencemæssige fordele, der gør os stærkere end de andre, men så kommer spørgsmålet.

For at kunne formidle nyhederne, har vi brug for en platform... en webside, og det er her vores kompetencer de stopper, på dette område er vi overhovedet ikke kompetente.

Så derfor, hvad vil det koste at bygge en webside op der kan formidle nyheder, det skal være et flot layout som folk gider at læse på. Samtidig skal det være nemt for os at administere med hensyn til at lægge artikler, oprette annoncepladser osv.

Vi har kigget på en webside, som minder lidt om det vi gerne vil:

http://www.kanalfrederikshavn.dk/

Så har i en ide om hvad vi mener.

Spørgsmålet er så bare, hvad mener i, at en sådan webside kan komme til at koste ?

Jeg håber virkelig på nogle gode svar, fra jer kloge hoveder herinde.

Med mange venlige hilsner

Mathias Christensen

Fra Odense C
Tilmeldt 4. Apr 12
Indlæg ialt: 119
Skrevet kl. 09:16

Et gratis CMS som Joomla burde kunne gøre det. Hvis man bruger lidt tid på at sætte sig ind i det kan i lave jeres hjemmeside helt gratis. Der er også mange forums og guides på nettet hvor folk gerne hjælper med Joomla eller et andet CMS. :)

Fra København
Tilmeldt 9. Mar 14
Indlæg ialt: 26
Fra  Sanatid IVS Skrevet kl. 09:19

Ved godt det kan lyde som en religions sag, men umiddelbart vil jeg fraråde at bruge Joomla, det er efterhånden en synkende skude, og falder hurtigt til jorden mod andre CMS så som Drupal, Typo3 osv.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:22
Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 09:32

Okay, så det i siger er at man sagtens ville kunne udføre opgaven i CMS, det ville jo sevfølgelig kræve lidt at sætte sig ind i, men det vil vi også være villige til.

Jeg kan dog høre, der er lidt uenighed om hvilket der er det bedste... hvad er fordele og ulemperne ved de forskelllige ?

Med venlig hilsen

Mathias Christensen

Tilmeldt 9. May 11
Indlæg ialt: 932
Skrevet kl. 09:44

Det bedste - og mest benyttede - er efterhånden Wordpress.

Fordelene er:

Det er brugervenligt.

De mange brugere og udviklere af Wordpress, gør det nemt at få hjælp til det.

Det er det nemmeste af alle CMS at sætte sig ind i. Hvilket på langt sigt vil betyde, at I kan gøre jer uafhængige af diverse webdesignere og udviklere, og selv stå for vedligeholdelse og opdateringer.

Det er SEO-venligt.

Der er ingen ulemper (ja, det lyder næsten religiøst, men det er et faktum. Jeg er ikke religiøs.)

I kan, som allerede nævnt,  finde et theme (design) som er specifikt målrettet jeres formål. Og som er forholdsvist nemt at sætte op, og ellers er det helt sikkert folk i dette forum som kan hjælpe for et overskueligt beløb.

Held og lykke med jeres projekt :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:23

Mathias Christensen:
Jeg kan dog høre, der er lidt uenighed om hvilket der er det bedste... hvad er fordele og ulemperne ved de forskelllige ?

Fordelen ved Wordpress er at det er nemt at bruge og billigt at komme igang med.

Joomla og Drupal er særdeles velegnet til denne type hjemmeside, men det er avancerede systemer, som er svære at sætte sig ind i. PGA de mange tilpasningsmuligheder skal du forvente at skule betale for en del ekstra timer i forbindelse med tilpasning af theme og for teknisk support.

Har du penge til bedste løsning og ønsker mange funktioner som ikke er "standard", er Drupal 7 det rigtige valg (f.eks. er bt.dk en Drupal-løsning). Men har du et lille budget og ikke så meget erfaring med cms-systemer, så er Wordpress det bedste valg.

Fra Slangerup
Tilmeldt 6. Mar 14
Indlæg ialt: 36
Fra  E-logger - Trådløs datalogning - Sikkert, Nemt og billigt Skrevet kl. 10:49

Den side du linker til er lavet i TYPO3

Fra Gråsten
Tilmeldt 24. Apr 13
Indlæg ialt: 240
Fra  XtraCom Skrevet kl. 11:27

En sådan side, vil sagtens kunne laves i Wordpress. For at holde udgifterne nede, kan i fint bruge et gratis wordpress theme, men ellers kan de også købes til en billig pris. Jeg kender ikke til jeres budget, men hvis I vil lave det hele selv, så læs en bog skrevet af Brian Brandt : http://www.libris.dk/produkt/WordPress.htm  Med den er I godt på vej :)

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)