Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lancering af quiz - men hvordan

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Jun 13
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 15:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Aminoer

Jeg er i gang med at lave en stor quiz. Indtil videre er det lavet som en bog. Spørgsmålet er bare, om der er nogle forlag, der er interesserede i det. Jeg har overvejet om, det skulle være en app eller et kortspil/brætspil. Men jeg er i tvivl om, hvad der er bedst, og om det ene udelukker det andet?

Hvad vil I anbefale, at jeg skal gøre med min quiz?

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 31. Aug 11
Indlæg ialt: 587
Fra  Eos Web I/S Skrevet kl. 16:03

Det ene udelukker ikke det andet, men du bør starte ud med en af delene, så du kan fokusere fuldt ud der, samt gøre dig erfaringer med, hvordan det bliver modtaget.

Om det skal være app, bog eller kortspil/brætspil afhænger jo af mange ting. F.eks.:

- Hvilken af de nævnte benytter målgruppen med størst sandsynlighed?

- Hvor har du de bedste kompetencer (Kan du f.eks. selv udvikle en app)?

- Hvad koster det at producere hver af de nævnte muligheder, og hvad er folk vant til at give for lignende produkt på den valgte platform?

F.eks. er det dyrt at få lavet en god app, hvis du ikke selv kan lave den. Til gengæld koster det næsten ikke noget at sælge en ekstra enhed, når først den er lavet.

Tilmeldt 13. Jun 13
Skrevet kl. 17:01
Quizzen rammer alle aldersgrupper, da der er mange forskellige kategorier.

Jeg kan desværre ikke selv udvikle en app, så hvis jeg vælger det, skal jeg have et firma til det.

Da jeg ikke umiddelbart har tænkt mig at sende et evt. brætspil/kortspil i masseproduktion (flere tusinde), vil prisen nok være lidt højere. Ellers har jeg tænkte på at sælge det til et spilfirma. Men angående brætspil er det jo en døende genre, som jeg ikke tror der er de største muligheder i.
Bøger er jo også lidt en døende genre, da det bliver mere og mere elektronisk.

En app tror jeg vil være mest populær, men problemet er udviklingen af app´en, som jeg ikke selv kan stå for, men hvis man kan få den produceret for en ordentligt pris, er det en meget spændende mulighed. Umiddelbart har jeg ikke tænkt app´en skal kunne noget specielt udover noget selskabsquiz, hvor man kan spille flere mod hinanden og noget multiplayer, så man kan spille online. Hvor meget tror I, sådan en app vil komme til at koste?

Tilmeldt 13. Jun 13
Skrevet kl. 21:46

Tror I der vil være salg i en quizbog?

Fra Vejle
Tilmeldt 31. Jul 12
Indlæg ialt: 48
Fra  Komtil I/S Skrevet kl. 08:48

Magn:
Quizzen rammer alle aldersgrupper, da der er mange forskellige kategorier.

Jeg kan desværre ikke selv udvikle en app, så hvis jeg vælger det, skal jeg have et firma til det.

Da jeg ikke umiddelbart har tænkt mig at sende et evt. brætspil/kortspil i masseproduktion (flere tusinde), vil prisen nok være lidt højere. Ellers har jeg tænkte på at sælge det til et spilfirma. Men angående brætspil er det jo en døende genre, som jeg ikke tror der er de største muligheder i.
Bøger er jo også lidt en døende genre, da det bliver mere og mere elektronisk.

En app tror jeg vil være mest populær, men problemet er udviklingen af app´en, som jeg ikke selv kan stå for, men hvis man kan få den produceret for en ordentligt pris, er det en meget spændende mulighed. Umiddelbart har jeg ikke tænkt app´en skal kunne noget specielt udover noget selskabsquiz, hvor man kan spille flere mod hinanden og noget multiplayer, så man kan spille online. Hvor meget tror I, sådan en app vil komme til at koste?

Hej Magn,

Hvis du sender mig en mail med dine tanker omkring hvad appen skal kunne og hvilke funktioner du havde tænkt på, kan jeg komme med et bud til dig :)

send mig en mail på pc@komtil.dk

mvh

Patrick Corell

Tilmeldt 13. Jun 13
Skrevet kl. 14:50
Jeg har fået et tilbud på en app, der lyder på 150.000 kroner. Det beløb er langt over, hvad jeg overhovedet regner med at komme til at tjene på app´en, medmindre jeg også laver den på engelsk. Er der i det prislejde, at man kan få lavet en app?

I så fald skal jeg gå efter at sælge det til nogle, som der selv sørger for resten, eller satse på andre markeder end en app.
Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 15:07

Jeg kan sagtens lave en fornuftig app til et langt lavere beløb.

Men så længe jeg ikke kender de nærmere detaljer omkring quizzen, er det umuligt at komme med et fornuftigt bud.

Men jeg tænker omkring de 20.000 .... uden jeg ved om det bliver billigere eller dyrere. Men det er ud fra den måde som jeg tænker spillet skal afvikles og opdateres på. 

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Tilmeldt 13. Jun 13
Skrevet kl. 15:10
Jan Deleuran:

Jeg kan sagtens lave en fornuftig app til et langt lavere beløb.

Men så længe jeg ikke kender de nærmere detaljer omkring quizzen, er det umuligt at komme med et fornuftigt bud.

Men jeg tænker omkring de 20.000 .... uden jeg ved om det bliver billigere eller dyrere. Men det er ud fra den måde som jeg tænker spillet skal afvikles og opdateres på. 

Jeg har skrevet følgende:

Jeg har tænkt mig, at man skal kunne spille en slags selskabsquiz, hvor man kan spille op til fem deltagere mod hinanden. Derudover ser jeg gerne, man kan spille mod ens venner eller andre for den sags skyld online. Dette behøver dog ikke være noget fancy.
Jeg forestiller mig, at der skal være forskellige kategorier. Lad os f.eks. sige vi har fodbold, cykling, håndbold og tennis som kategorier. I hver runde som man spiller, får man nogle tilfældige kategorier at vælge i mellem. Man får spørgsmålet og fire svarmuligheder. Man har maksimalt 45-60 sekunder til at svare på spørgsmålet. Der skal være det samme antal runder, som der maksimalt kan være af deltagere i selskabsquizzen.
Selve designet betyder ikke det store. Selvfølgelig skal det ikke ligne noget amatøragtigt men bare noget simpelt og stilrent.
Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2492
Skrevet kl. 15:44

Magn:
Jeg forestiller mig, at der skal være forskellige kategorier. Lad os f.eks. sige vi har fodbold, cykling, håndbold og tennis som kategorier. I hver runde som man spiller, får man nogle tilfældige kategorier at vælge i mellem. Man får spørgsmålet og fire svarmuligheder. Man har maksimalt 45-60 sekunder til at svare på spørgsmålet.

Minder da temmelig meget om det eksisterende fra Illustreret Videnskab Quiz Battle !

Eller Quizkampen® 

Eneste forskel på dem, og det du vil lancere er antallet af spillere.

Tilmeldt 13. Jun 13
Skrevet kl. 16:26
Fru Hartmann:

Magn:
Jeg forestiller mig, at der skal være forskellige kategorier. Lad os f.eks. sige vi har fodbold, cykling, håndbold og tennis som kategorier. I hver runde som man spiller, får man nogle tilfældige kategorier at vælge i mellem. Man får spørgsmålet og fire svarmuligheder. Man har maksimalt 45-60 sekunder til at svare på spørgsmålet.

Minder da temmelig meget om det eksisterende fra Illustreret Videnskab Quiz Battle !

Eller Quizkampen® 

Eneste forskel på dem, og det du vil lancere er antallet af spillere.

Stort set alle quizspil minder om hinanden. Medmindre man laver et eller andet vildt, som der nok vil koste meget mere, kan det ikke undgå at ligne det lidt. Alternativet vil være, at man får x antal bogstaver og antallet af bogstaver, som svaret er på, og så skal man gætte sig frem, men det kan jeg ikke lide. Hvis man skal få det længere væk fra det, skulle man droppe kategorierne, men ellers er jeg lidt på bar bund, hvis det skal holdes simpelt og ikke skal koste en formue.

Hvis I har nogle forslag/råd må i hjertens gerne skrive dem.
Side 1 ud af 1 (10 indlæg)