Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opgive overskud af I/S samt fri tlf.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har et I/S hvor en kammerat står som medarbejder, men hvor vi har aftalt det er mig der laver det hele og tager løn overskud Han har ikke noget med virksomheden at gøre mere. Han står kun formelt som medejer, da vi tidligere var 3, men jeg ikke kunne fjerne de 2 andre. Der stod, at der skulle være 1 udover mig.

Fiktivt skatteregnskab:

Regnskabsmæssige overskud er  100 ,- kr

Fri tlf 2500,-

Ikke fradragsberitteget andel repr. 1000,-

Skattemæssigt resultat 3600,-

Jeg går ud fra jeg skal påføre de 3600,- som overskud af egen virksomhed i rubrik 111 på min selvangivelse.

Derudover påføre 2500,- for fri tlf i rubrik 350. Jeg går ud fra at jeg ikke kommer til at blive beskattet af fri tlf to gange så, når de er regnet med begge steder?

Og min kammerat behøver ikke påføre noget?

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:12
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Din ven er da ikke for "kløgtig" at påtage sig en risiko uden at få noget ud at det.

Der er ikke noget i vejen for en skævdeling af indkomsten. Det fratager dog ikke din "partner" for at skulle selvangive sin indkomst - selv om det er et 0. En hel anden ting er om det nu er et I/S. Det er normalt kendetegnet ved bla aktiv deltagelse fra de enkelte interessenter. Tag dog skridtet nu og få lavet en virksomhed som afspejler virkelighedens verden.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:33

Tak for svar.

Det er nok rigtigt jeg skal få det lavet om.

Jeg er lidt i tvivl om omfanget af at lukke IS'et og åbne en enkeltmandsvirksomhed

Hvordan med regnskabet når året er igang. Starter jeg bare et nyt firma nu, og så betaler skyldig moms i det gamle, og så på selvangivelsen næste år indberetter resultater for begge virksomheder lagt sammen?

Jeg bruger Billys Billing til regnskab, så jeg skal vel til at have lavet et nyt abonnement, og have dataen fra det gamle eksporteren ud, så jeg har det liggende.

Skal jeg indeberette mit nye CVR til bank mv?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)