Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ansøgning ambassade

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Mar 14
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 14:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg skriver, fordi jeg har brug for nogle råd til, hvordan man skriver en perfekt praktikansøgning. Jeg har tænkt mig at søge praktik i London og Haag, og jeg er ved at gå lidt i panik over ikke at blive taget i betragtning til en samtale. 

Håber, der er en enkelt eller to herinde, der har erfaring på dette område? 

:0)

Fra København
Tilmeldt 9. Sep 13
Indlæg ialt: 190
Skrevet kl. 14:18

Det er lidt en skrøne at den perfekte ansøgning eksisterer, det er jo i sidste ende op til hvem der læser den. Jeg var selv i praktik på den danske ambassade i Australien for nogle år siden og i min ansøgning lagde jeg vægt på hvorfor mine kompetencer passede til stillingen og hvorfor den passede godt ind i mit uddannelsesforløb. Ring evt. til deres nuværende praktikanter og tag en snak om stillingen, det giver ofte et godt indblik i hvad du skal ligge vægt på, og gør at de måske vil kunne huske dig når de skal kigge ansøgningerne igennem.

Jeg ville nok prøve at skrive på et forum der var rettet imod jobansøgninger i stedet for her.

Fra Randers
Tilmeldt 21. Feb 06
Indlæg ialt: 254
Fra  Jobfisk.dk Skrevet kl. 08:49

Som Jakob skriver: Ha' fokus på hvad det er du tilbyder. Hvilke kompetencer kommer du med og hvordan passer de ind hos dem.

Giv dem også gerne det store billede af hvordan det passer ind i din uddannelse og dine tanker om fremtidige karriere.
Her spiller din motivation også meget ind. Er det her en praktik du virkelig ønsker? Skriv det så de tror på dig. Og så det ikke bare er fordi at det vil se godt ud på CV'et senere.

Håber det kan bruges.

Og held og lykke med det.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)