Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Befordringsfradrag

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Mar 14
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 08:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Hvor på selvangivelsen skriver man det man har tilgode, ved at bruge egen bil til firmakørsel??

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Kig under rubrik 51. Her påfører du befordringsfradrag ved brug af egen bil. 
Du kan enten skriv direkte kilometertal eller påfører udregninger. Jeg mener det er 2,13 kr. pr. km over 24 km. Det gælder både til og fra jobbet. 

Husk, at regne efter om det passer.  

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Big Smile

Tilmeldt 11. Mar 14
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 09:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak, men jeg har vidst udtrykt mig forkert.

Jeg har i min virksomhed brugt privat bil til at komme rundt til kunderne og er dermed berettiget til skattefri godtgørelse for alle kørte kilometer.

Det er jeg så i tvivl om hvor jeg skal skrive.

Klaus Leth

Fra Roskilde
Tilmeldt 29. May 12
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 09:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror du blander tingene lidt sammen uden at være sikker. Når du bruger din privatbil til firmasjov har du jo ret til at udbetale km penge 3,71 pr./km skattefrit.

Tilmeldt 11. Mar 14
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 09:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Præcis og jeg har ikke trukket det fra i firmaet. Jeg har selv lagt ud for det hele, så det er penge jeg har tilgode hos skat.

Jeg er så bare i tvivl om, hvor på selvangivelsen jeg skal skrive det?

Jeg mener at der tidligere har været en rubrik, hvorpå man skulle skrive de skattefri kilometer.

Fra Aabenraa
Tilmeldt 13. Nov 11
Indlæg ialt: 915
Skrevet kl. 09:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Leths:

Hej

Hvor på selvangivelsen skriver man det man har tilgode, ved at bruge egen bil til firmakørsel??

Hvis det er en personlig virksomhed (ikke VSO) kan du bruge rubrik 29 sådan som jeg forstår det.

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 10:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hmmm.....

Virksomhed og skattefri kørsel på selvangivelsen angives i rubrik 111, Overskud virksomhed korrigeret for den skattefri kørsel som et fradrag.

Hvis der er tale om en ikke-registreret virksomhed, så opgøres beløbet på samme måde og angives i rubrik 29, som Jesper omtaler.

Tonny

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Du modregner helt enkelt den skattefri godtgørelse efter nøje ført kørebog i din personlige virksomhedsresultat - Du laver hvert år en skattekorrektion, lægger til for f.eks. bespisning, gaver, repræsentation og en række andre ting der kun har 25% skatteværdi OG trækker fra for f.eks kørepengene - Denne skattekorrektion laver du til dit resultat og det tal du får går i rubrik 111 som skattemæssigt retustat af personlig virksomhed (mange glemmer givet disse skattekorrektioner) læs evt KØREPENGE OG BEFORDRINGSFRADRAG hvor du finder selvstændige lidt ned

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)