Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Uenighed mellem 2 ligeværdige ejere af ApS

Side 2 ud af 3 (26 indlæg)
Tilmeldt 19. Jun 12
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 17:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er svært at finde ud af, hvem der skal have det endelige ansvar, når man ejer 50% hver.... Og ansvarsområderne er delt om: jeg har drift og han har økonomi.

Tilmeldt 19. Jun 12
Skrevet kl. 18:00

? underligt. Jeg har mødt mange virksomheder, hvor man deler op 50/50.

Jeg kaster ikke håndklædet i ringen.

Tilmeldt 19. Jun 12
Skrevet kl. 18:01

Hej John,

mange tak for et godt og fyldestgørende svar. Dét kan jeg bruge til noget.

De bedste hilsner

Sabrina

Tilmeldt 19. Jun 12
Skrevet kl. 18:03

Jeg er enig. Løsningen bliver i sidste ende dialog.

Sagen er den, at den 2. part flytter til sjælland og jeg derfor får brug for én, som kan hjælpe mig med den daglige drift.

Fra Viborg
Tilmeldt 5. Jun 10
Indlæg ialt: 1941
Fra  Modified Solutions ApS Skrevet kl. 18:05

Jeg er virkelig ked af at høre om jeres ulykke eller uenighed om ejerskab tingene...

Dog glæder jeres historie mig også, at jeg selv traf den beslutning at 100% er mit, eller det gjorde jeg i starten - nu giver jeg 5% til mine medarbejder det første år - dog kun 5 medarbejdere ud over mig selv (så jeg altid sidder på 75%)

Håber alt går vel for jer, som partnere må i vel kunne blive enige?

Tilmeldt 19. Jun 12
Skrevet kl. 18:06

Sagen er desværre den, at min samarbejdspartner flytter og derfor ikke kan være behjælpelig med den daglige drift længere - derfor skal jeg have én ind til at hjælpe mig. Det har intet at gøre med, at vi fra start af er uenige om, hvilken vej vi skal gå. (jeg forstår slet ikke hvordan du kan få det indtryk.....). Vi er uenige nu pga. denne uheldige situation, hvor han flytter og ikke ønsker at overlade noget af roret til en som kan hjælpe mig.

Fra Valby
Tilmeldt 15. Jan 14
Indlæg ialt: 158
Fra  Lean Controlling ApS Skrevet kl. 20:01

Men en hjælper behøver jo ikke være ejer, han/hun kan jo være ansat, og måske få en bonus ordning afhængig af årets resultat.

På den måde kan man også motivere. :)

Fra Valby
Tilmeldt 15. Jan 14
Indlæg ialt: 158
Fra  Lean Controlling ApS Skrevet kl. 20:02

Tænkte også lige på om din partner som flytter ikke bør udtræde af den daglige ledelse, således at du har fri adgang til at styre den daglige drift?

Tilmeldt 10. Oct 12
Indlæg ialt: 10
Fra  KA Skrevet kl. 09:18

Kære Sabrina. Jeg tror, du har fat i det rigtige, når du siger, at dialog er løsningen. John har flere gange nævnt en mediator som mulig hjælp. Der er situationer i alle virksomheders eksistens, hvor en udefrakommende hjælper er nødvendig. Det koster som regel, men det kan koste mere ikke at gøre noget. Det selskabsmæssige juridiske skal jeg ikke kloge mig på, men hæfter mig ved, at du som udgangspunkt er glad for 50/50. Sådan en selskabsform vil nok altid kræve ekstraordinær god kommunikation og forventningsafstemning. Dejligt at høre at du ikke vil kaste håndklædet i ringen. Held og lykke. Mvh Niels Albinus

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:27

Hej SabrinaLA

Dead lock ejerskab i form af fifty/fifty fordeling af kapitalandele er dræbende for udvikling i og af et selskab.

Du har kun een mulighed, hvis I ikke kan tale jer frem til en løsning og det er søge skifterettens hjælp til opløsning af samejet om selskabet.

Side 2 ud af 3 (26 indlæg)