Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Som lille virksomhed, hvad skal din bank kunne?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12315
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 08:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg skal holde foredrag for lederne af en af Danmarks store banker senere i dag.
Hvad mangler du hos din bank og har du ideer til hvordan en bank kan servicere de små virksomheder bedre?

De bedste hilsner

Martin

Fra Fredericia
Tilmeldt 24. Oct 13
Indlæg ialt: 112
Fra  NiceWall.dk Skrevet kl. 09:12

Vi er begge iværksættere her på matriklen, og det vi umiddelbart mangler er, at vores bank hurtigere byder ind med hjælp fra en decideret erhvervsrådgiver. Rådgiverne til private er i vores bank (Nordea) er som regel unge, nyuddannede (uerfarne), meget langsommelige og i øvrigt meget svære at komme i kontakt med. Derfor har vi ytret ønske om at få en erhvervsrådgiver med tættere kontakt, men kan ikke få det før vores nuværende privatrådgiver får nølet sig færdig med bl.a. at overføre en pensionsopsparing.

Så selv om vi egentlig har et meget sparsomt behov for vores bank, kunne vi stadig godt bruge langt hurtigere/nemmere adgang til bankens rådgivning og bedre handlekraft.

Få liv på væggen med wallstickers fra NiceWall.dk. Motiver og tekster til ethvert rum i din bolig - eller virksomhed. Se også vores udvalg af emaljeskilte til væggen.

Fra Odense C
Tilmeldt 4. Apr 12
Indlæg ialt: 119
Skrevet kl. 09:20

Jeg synes det er vigtigt, at når man som mange af os herinde starter ud med ret begrænsede budgetter, kan få det der er nødvendigt hvis ikke gratis så i hvert fald billigt.

For mig er der ikke noget værere end at bruge 1000 kr på netbank hvis man kunne have fået samme løsning gratis.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46611
Fra  John Hannover Skrevet kl. 09:35
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg tror ikke du har en kinamands chance for at ændre en større banks kreditpolitik bare 0,1% - hverken rente, gebyr eller kreditvurderingsmæssigt. Det er beslutninger der ligger så utroligt meget højere i bestyrelses/direktionsniveau, og de kender alt til det type ønsker.

Snarere vil du blive mødt med, at det kan være lidt en myte hvor vanskeligt det er at få konto, Jeg mener f.eks. Nordea øgede antal NYE erhvervskunder med 30% flere nye i 2013 end 14.

Jeg tror du skal sætte dig andre mål end de traditionelle. Hvis det er en lille bank, så kan du måske rykke lidt men ellers ville jeg koncentrere mig på i sagens natur at fortælle om de helt unge iværksættere og værdien i dem, uden at forvente at rykke banken, men:

Bankerne kan rykkes når det drejer sig om f.eks. forståelse af at IVS kan stiftes med egenerklæring op til 25.000 kr kapital, men KUN når bankerne laver en erhvervskonto som xxxxx IVS under stifelse.

Problemet for mange IVS stiftere er, at bankerne ikke rigtigt har forstået det nye produkt IVS

Hurtigere andgang til proff erhvervsrådgivere lyder også som et tema du kan ha held med - lige som bankerne kunne undervise på skoler (som dog ikke er vilde med det fordi det ligner reklame)

Mere støtte af denne type kunne også være en mulighed, hvor en bank direkte konkurrenceunderstøtte ungt iværksætteri http://newsroom.nordea.com/da/2012/07/09/nordeas-stotte-til-ivaerksaettere-har-vedvarende-effekt/   og her direkte til ansøgninger om støtte -her i kautions form for 2014 

http://www.nordea.dk/Erhverv/Branchel%C3%B8sninger/Branchel%C3%B8sninger/Nordea+Iv%C3%A6rks%C3%A6tterfond/805512.html nok noget alle banker kunne være mere med i.

Du kan også arbejde for, at de laver et kort materiale du kan udlevere til alle der søger erhvervskonto. Rigtigt mange bliver fornærmede når banken skal ha personlig legitimation, vil se årsopgørelse, skal se forretningsplan og budget - inden de vil gå videre. Dette er en del af de krav bankerne i nyere tid har fået på sig i forbindelse med hvidvaskning, og et kort dokument der kunne udleveres til alle der søgte erhvervskonto med forklaring om disse krav, kunne nok afmystisifcere

Betydningen af, at alle kan få en så ensartet behandling som muligt er stor - og vigtigheden at, at alle kan få erhvervskonto, så længe de ikke er kendte dårlige betalinger er stor. Du får ikke flyttet gebyrpolitiken som den nu måtte være der hvor du skal holde foredraget, men du kan måske rykke dem i forståelse af, hvor vigtigt det er med erhvervskonto

Evt kunne unge startups samles i nogle færre afdelinger med rådgivere der havde special kompetence overfor netop unge startup virksomheder

My banker har udregnet at en erhvervskonto uden udlån i snit koster banken 750 kr og op (ved ex mange transaktion - op) og den del vil bankerne bare være mere og mere obs på at få dækket ind

Jeg har arbejdet med banker på ganske højt rådgivnings niveau i mange år og ved, at de er lyttende, men du skal i bestyrelsen eller direktionen for at rykke gebyr og rente politik (med mindre det er en lille landsbysparrekasse)

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:59

Fint beskrevet John.

Først og fremmest skal man ikke glemme at bankerne driver virksomhed for at tjene penge til aktionærerne. Det er i min verden fair nok at de som i alle andre brancher laver en risikovurdering og en kalkulation på om en forretning vil være rentabel.

Hvad bankerne derimod kunne gøre bedre er at udruste deres medarbejdere til bedre at kunne forstå de projekter, som bliver lagt foran dem. At de bliver bedre rustet til at fremstå som rådgivere - og ikke sælgere. At de måske selv vejleder om alternative veje frem. At de lærer deres medarbejdere at tale et sprog som modtageren forstår, at de bliver bedre til at kommunikere krav ud til kundeforhold, produkter mv.

Fra Viborg
Tilmeldt 5. Jun 10
Indlæg ialt: 1941
Fra  Modified Solutions ApS Skrevet kl. 10:23

Jeg mangler personligt intet ved min bank, personlighed, nærhed og nem at komme i kontakt med, hvilket også er en af årsagerne til at jeg har anbefalet dem på vores guld links (Stærkeste anbefalinger af firmaer) hvor kun vores levererandører kommer på som vi virkelig kan stå inde for,

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)