Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skat og udvidet selvangivelse. En jungle ved første øjekast.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Jun 13
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 17:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

Jeg har i 2013 haft et CVR nummer, jeg dog hurtigt lukkede igen. Der var hverken økonomiske eller andre former for aktiviteter i virksomheden.

Af den grund kan jeg nu se på min skatteside at jeg skal udfylde en udvidet selvangivelse. Med aaalt for mange rubrikker.

Har aldrig mødt den udvidede selvangivelse og umiddelbart virker den ret uoverskuelig. Nogle gode råd til hvad jeg skal undgå for at lave fejl?

På forhånd tak.

Jesper

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:53

Hvis du trykke godkend får du at vide hvilke felter du som minimum skal udfylde.

Hvis der ikke har været aktivitet i dit cvr, så udfylder du med nul. 

Der er en enkelt popup (regnskab), hvor du kan krydse af at oms. har været under 300.000, og du slipper derfor for at indsende dit regnskab.

Hvis du skulle lave fejl, kan det rettes.

Tilmeldt 16. Jun 13
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 21:55

Hej Karsten,

Tak for dit svar. Jeg gjorde som du foreslog og fik det til at lykkes mht. virksomhedsoplysningerne.

Havde dog to rubrikker jeg ikke kunne få lov at udfylde, da felterne var låst. Det var blandt andet rubrik 16 'Pensioner, SU og dagpenge mv', samt rubrik 52 som dækker over bidrag til a-kasse.

Det endte med jeg skulle betale 1.500kr tilbage i skat, men er lidt nervøs for det ikke stemmer nu. Må lige prøve at give dem et kald når man engang kan komme igennem til dem.

Tak for hjælpen.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47145
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:01

de nævnte rubrikker er låst fordi oplysningerne skal komme fra SU, dagpenge osv samt fra din a-kasse og dermed automatisk skal stemme. Hvis de ikke gør, er det SU, dagpengekontor, a-kasse du skal ha fat i - husk a kasse har begrænsning for fradraget så det ikke nødvendigvis svarer til det du indbetaler - husker ikke grænsen men google den

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)