Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

God og sjov artikel om Amino Virksomhedsbørs

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12314
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 13:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Virtuel virksomhed sat til salgnettet

Af Martin Poul Pedersen
mpp@erhvervsbladet.dk

Second Life. En virksomhed baseret på udlejning af grunde i den computerskabte verden Second Life, er sat til salg på Amino Virksomhedsbørs for 25.000 kroner. Nu kan interesserede købere anskaffe sig en virksomhed, der ikke findes i virkeligheden. For første gang på Amino.dk's Virksomhedsbørs er et firma som baserer sig fuldstændig på det virtuelle univers Second Life nemlig sat til salg.

http://www.erhvervsbladet.dk/apps/pbcs.dll/article?AID=/20071003/NEWS04/110040246

Dbh Martin

Fra Thisted
Tilmeldt 29. Mar 07
Indlæg ialt: 58
Fra  Gymnashop.dk Skrevet kl. 15:19

Det er jo fantastisk at der er så mange virksomheder samlet et sted - amino virksomhedsbørs er et godt initiativ.
Dog synes jeg der er plads til en del forbedringer af interface og funktionalitet - men det er til at leve med da det jo er en gratis
service der stadigt er under udvikling - igen en gode ide fra Hr. Thorborg.

Det største problem efter min mening er dog at mange af de "ting" der er til salg tilsyneladende ikke er virksomheder, men f.eks. hjemmesider, gode idéer eller domæne navne..Har i planlagt et lidt mere uddybende skema og bedre kategorisering når man opretter firma/ting/idéer til salg?

At der er nogle der mener de skal have flere hundrede tusinde kroner for et inaktivt site, må jo være deres eget problem - men jeg synes kvaliteten
er meget svingende ....Hurra for muligheden - men hvis det skal blive et seriøst bud på at finde en virksomhed kunne der godt "luges lidt ud" blandt annoncerne ...

Måske ville en automatisk tidsbegrænsning være en idé ? jeg har skrevet til flere emner - oprettet for måneder siden - men modtager intet tilbage...Det kan selvfølgelig være jeg er for uinterressant - men tror det har noget at gøre med de ikke tjekker deres beskeder....måske er firmaet allerede solgt?  Måske skulle beskeder afsendes til email adressen også (det er måske muligt allerede?)

Nå, det det var bare lige min guldkorn - eller mangel på samme :-)

Men igen - en god ide med en mere uformel markedsplads for virksomheds køb/salg!

/Frank

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12314
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 19:46

Hej Frankie

Der kommer et helt nyt design på inden for en måneds tid.
Der kommer også lidt strammere styring, så det kan du glæde dig over.

Alle de beskeder du lægger ind, bliver alle e-mailet til annoncøren, så det er på plads.

Alt i alt kan du glæde dig til version 2.0

Dbh Martin

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)