Er der nogle som vil poste deres moms indstillinger, specielt omkring porto ?
I DK er der ikke moms på porto, og min porto på den pågældende vare koster 22.5 kr.
Sætter jeg porto til "excluding tax", laver magento mine 22,5 kr om til 18 kr. Sætter jeg min porto til "including tax" laver magento min porto om til 18 kr + moms = 18 kr + 4,5 kr = 22,5 kr. Men de 4.5 kr bliver sendt videre i regnskabet, og laver rod i det.
- Kim -
www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer
Problemet var at min fragt var i samme momsklasse som mine varer. Fragten, hvis den er momsfri, skal oprettes i sin egen momsklasse, hvor man så sætter den til 0%
www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer
Der er 4,5 kr der sniger sig ind i moms-regnskabet på en eller anden måde...
Hvor du ændrer det kan jeg desværre ikke hjælpe med, men nu du selv nævner stirre sig blind vil jeg da lige nævne at det ud fra beløbet helt sikkert er portoen der beregnes moms af - hvis det hjælper dig med at lede...
Ja - men jeg havde jo sat levering til "excluding tax", altså uden moms, så jeg havde opfyldt din hjælp - ville jeg mene ud fra dine oplysninger.
Det Michael glemte at fortælle, var at momsfri fragt, skal oprettes i sin helt egen momsfrie klasse, mens andre varer der skal betales moms af, skal i en momsklasse for sig.
- Kim -