Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Magento problem - Moms'en er allerede med i prisen - den skal ikke lægges oven i igen !

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Fra København Ø
Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 311
Skrevet kl. 14:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Når du trækker moms fra, er det 20% af beløbet du skal fjerne

og når du lægger moms til, er det 25% du skal lægge til

så 100,- + 25% moms = 125,-

125,- (-) 20% = 100,-

Fragten skal sættes på uden noget med moms :)

Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 1202
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 14:45

Ja...og nej.

De 100 kr i mit eksempel er med moms, så udgangs prisen er 80 kr + moms = 80 kr + 20 kr = 100 kr.

Men dit eksempel forklarer ikke det lidt sjove moms beløb jeg får på min regning.

- Kim -

www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 311
Skrevet kl. 14:58

Kan godt ved at se nærmere, se at det er lidt underligt

Tilmeldt 27. Dec 13
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 15:02

Det er nok en enkelt valgmulighed der er sat forkert et sted. Men det virker spøjst.

---

Det er portoen og moms der driller har jeg fundet frem til. 

www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer

Tilmeldt 27. Dec 13
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 15:34

Er der nogle som vil poste deres moms indstillinger, specielt omkring porto ?

I DK er der ikke moms på porto, og min porto på den pågældende vare koster 22.5 kr.

Sætter jeg porto til "excluding tax", laver magento mine 22,5 kr om til 18 kr. Sætter jeg min porto til "including tax" laver magento min porto om til 18 kr + moms = 18 kr + 4,5 kr = 22,5 kr. Men de 4.5 kr bliver sendt videre i regnskabet, og laver rod i det.

- Kim -

Tilmeldt 27. Dec 13
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 17:01

Så lykkedes det :) :)

Problemet var at min fragt var i samme momsklasse som mine varer. Fragten, hvis den er momsfri, skal oprettes i sin egen momsklasse, hvor man så sætter den til 0%

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 17:10

Michael Kjærsgård:

KS71:
Der er 4,5 kr der sniger sig ind i moms-regnskabet på en eller anden måde...
Hvor du ændrer det kan jeg desværre ikke hjælpe med, men nu du selv nævner stirre sig blind vil jeg da lige nævne at det ud fra beløbet helt sikkert er portoen der beregnes moms af - hvis det hjælper dig med at lede...

Altså PRÆCIST det du fik at vide allerede her!

Tilmeldt 27. Dec 13
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 17:24

Ja - men jeg havde jo sat levering til "excluding tax", altså uden moms, så jeg havde opfyldt din hjælp - ville jeg mene ud fra dine oplysninger.

Det Michael glemte at fortælle, var at momsfri fragt, skal oprettes i sin helt egen momsfrie klasse, mens andre varer der skal betales moms af, skal i en momsklasse for sig.

- Kim -

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)