Jeg har fundet en søgesætning, som har 20.000 danske søgninger månedligt. Og har så småt bestemt mig for at købe domænet "en sætning".dk
Dog er jeg lidt i tvivl, da søgesætning består af 2 ord, om jeg bør købe en-sætning.dk eller ensætning.dk
-- Opfatter google bindestreg som mellemrum? eller er det bare opfattet som spam ?
desuden indeholder et at ordene et dansk bogstav (ÆØÅ) hvorfor jeg har tænkt mig at købe begge varianter. Spørgsmålet er om jeg bør købe alle 4 varianter?
Google tolker bindestreg som en ord seperator, så jeg ville til hver en tid vælge bindestreg.
Gør Google stadig det? Ved godt, det var sådan oprindeligt, men rangerer et domænenavn stadig bedre i Google, hvis der er bindestreg imellem de to ord? Spørger, fordi jeg mindes at have læst det modsatte her på Amino sidenhen, og fordi jeg selv skal vælge mellem "bindestreg eller ikke bindestreg". Køber naturligvis begge domæner, men det er jo vigtigt, at jeg vælger det rigtige som mit hoved-domæne!
Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.
Uden at tænke på SEO ville jeg købe både med og uden bindestreg, men bruge det uden bindestreg som mit hoved domæne, alene grundet jeg som udgangspunkt syntes det er nemmere at huske for folk.
Det handler ikke kun om SEO-fordele, men i særdeleshed også omkring brugernes søgeadfærd.
Brugernes søgeadfærd varirer i forhold til målgrupper:
Nogle brugere vil stave domænet med bindestreg, hvorimod andre vil stave det uden bindestreg. Derudover nævner du at dit domæne indeholder æ, der kan brugerne vælge at anvende ae eller æ.
Køb hellere samtlige kombinationer af domæner, så du kan viderestille (301 redirect) brugere med forskellige søgeadfærd. Købet af kombinerende domæner har også den fordel, at du undgår andre forsøger og stjæle din trafik på baggrund af brugernes søgeadfærden.
At vælge dit hoveddomæne uden en separatorer er mest semantisk korrekt, og jeg mener også søgemaskinerne vægter domæner uden separatorer højere, selvom effekten burde være minimal.