Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan jeg udnytte det personlige fradrag i DK?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. May 07
Indlæg ialt: 245
Skrevet kl. 15:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,3 stjerner givet af 3 person

Jeg har de sidste 5 aar vaeret bosat I udlandet og har saaledes ikke vaeret skattepligtig i Danmark. Jeg er i den situation at jeg har et personligt konsulentfirma hvor jeg oensker at nedbringe mit overskud. Firmaet er registreret i Canada.

Har jeg mulighed for som privat person i DK at sende en faktura paa 40.000DKK til mit firma i Canada, og saaledes ikke betale skat af dem i DK, da det jo er under det personlige fradrag?

Hilsen
Nicolaj 

Tilmeldt 29. May 07
Skrevet kl. 22:34
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Slet ingen?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47191
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:12

Nej  du må ikke fakturere noget som helst fiktivt som jo er ren skattesnyd - og så kunne det da lyde som om du ville kunne blive dansk skattepligtig ved hele øvelsen, da du jo så i danmark som dansk havde arbejdet for de 40.000 kr som du fakturerede herfra - så klart nej herfra - ellers tag dansk revisor

vh John H

Tilmeldt 29. May 07
Skrevet kl. 00:19

Tak for dit svar John.

Jeg arbejder jo (konsulent) for mit eget firma og udbetaler mig selv loen her i canada, saa jeg mener nu ikke det er fiktikt, eller er jeg helt gal paa den?

Jeg har heller ikke noget imod at blive skattepligtig i DK. Den eneste indtaegt jeg har er jo de 40.000DKK som jeg har udfoert arbejde for for mit Canadiske firma, saa min selvangivelse bliver jo meget simpel og kan udfyldes online.

Hilsen
Nicolaj 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47191
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:35

hvordan vil du ha personfradrag i DK og ikke være skattepligtig? Det har man da kun som fuldt skattepligtig i landet? Jeg tror ikke du lige kan blive skattepligtig for en indkomst der svarer til personfradrag? Enten skattepligtig eller ikke 

Hvordan vil du begrunde at du fakturer som person fra danmark uden at ha udført arbejdet som person fra danmark? Man må da ikke bare fakturere lidt her og der

DONT ikke uden en revisor råder til det

vh John H

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 06:43
Enig i at det kræver fuldt skattepligt til Danmark for at du kan gøre brug af personfradrag.
Tilmeldt 29. May 07
Skrevet kl. 14:38

Takker for begge jeres svar.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)