Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan lærte i at lave hjemmesider?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra slagelse
Tilmeldt 1. Dec 13
Indlæg ialt: 15
Fra  Gavekortrabat Skrevet kl. 17:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer 
Jeg ved at mange af jer har en hjemmeside, og selv har lavet den. Jeg har surfet lidt rundt på nettet, om hvordan man lærer, at lave sin første hjemmeside. Jeg så nogle film på Nemprogramering.dk, men det stiller mig stadig tilbage med spørgsmålet: hvordan lærer man at lave en hjemmeside? 
Så det vil jeg håbe i vil svare mig på, hvordan lærte i det? :) 

Fra Kolding
Tilmeldt 10. Oct 11
Indlæg ialt: 115
Skrevet kl. 18:08

Hej Mads

Der er forskellige måder at lave en hjemmeside på. Man kan bruge et CMS som fx Wordpress. Det kræver ikke vildt meget erfaring.

Hvis du derimod vil lave en hjemmeside fra bunden, skal du ud og lære at kode. Der er flere sprog at vælge imellem, og der er fordele og ulemper ved dem alle. Codeacademy er et godt sted at starte ud. Du vil lære, hvordan man bruger forskellige sprog osv. Siden er dog på engelsk.

Der er ikke mange danske sider, hvor du kan lære at kode, så jeg håber du kan engelsk, ellers bliver det nok lidt svært.

Hvis du vil vide mere om de forskellige sprog, tror jeg, der er andre herinde, som har mere forstand på det.

Held og lykke. Det kan tage langt tid bare at lære basis-tingene

Med Venlig Hilsen

Søren Mathias Nielsen

Fra slagelse
Tilmeldt 1. Dec 13
Indlæg ialt: 15
Fra  Gavekortrabat Skrevet kl. 18:41

Mange tak for svaret, det vil jeg da prøve. 

Tilmeldt 23. Jun 13
Indlæg ialt: 113
Fra  Ventora Skrevet kl. 21:45

Dengng jeg begyndte på at programmere havde jeg meget gavn af nemprogrammering. Jeg syntes det er et rigtig godt sted at starte. Som der også bliver refereret til længere oppe er codecademy også et super godt sted at lære kode, i form af at du får små opgaver som du skal løse. Du får nogle hints men ellers skal du selv finde ud af en løsning på opgaven, meget fedt koncept. 

Du har også muligheden for at sætte dig ind i CMS systemr såsom WordPress, Joomla! osv. 

Hvis du vil lære at programmere fra bunden vil jeg anbefale dig at starte med HTML og CSS da dette er de primæreo g mest basale sprog at lave hjemmesider i, herefter kan du fordybe dig i andre sprog såsom javascript, php osv. 

Webudvikler med kompetencer indenfor .NET og MS SQL

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)