Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sælge varer videre fra ApS til mit enkeltmandsfirma

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Jan 14
Indlæg ialt: 4
Fra  Homei Skrevet kl. 15:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg ejer 75% i et ApS som skal købe engros og sælge en del af varerne videre på kredit til mit eget restaurant. Om der er nogle regler jeg skal være opmærksom på her? Det er primært drikkevarer men også en del fødevarer som jeg bruger i restauranten.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46628
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:16

du skal være opmærksom på det som hedder transferpricing som er, at du ikke må købe ind i dit selskab, og så sælge videre med en kunstig fortjeneste - høj eller lav i forhold til hvad du sælger til andre for - eller markedet i værste fald. Det kunne jo betyde, at du ellers kunne køre rundt med resultatet så du fik højt resultat i dit ApS mod underskud til skat i din personlige virksomhed, så det ville jeg tro kunne være en ganske alvorlig problematik

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 10. Jan 14
Indlæg ialt: 4
Fra  Homei Skrevet kl. 15:39

Hej John

Og tak for det hurtige svar. Dvs. det kan slet ikke lade sig gøre? Jeg havde hørt det med transferpricing nemlig, og derfor startede jeg tråden. Jeg troede bare, at det kun gjaldt sælge og købe mellem moderselskabet og datterselskabet. 

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 17:04

Nej, som John skriver skal du alene sørge for at den værdi varerne handles til imellem selskaberne er den samme som hvis 3. Mand skulle købe dem. Dette kaldes på dansk armslængde-princippet.
http://www.tax.dk/jv/cd/mobile/C_D_11_2_1_1.htm

Statsautoriseret revisor - København

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)