Jeg er ved at starte et lille tøjfirma, og har i den forbindelse en del papkasser rundt omkring i mit private hjem som fylder en del. Kan jeg købe en reol til alle mine ting, og så trække momsen fra ? Reolen vil stå i mit private hjem, men kun bliv brugt til firmaet. - Kim - |
det kedelige er at det altid vil være kanttilfælde . en reol til et privat hjem som kan bruges privat men ikke bliver brugt . kan den overhovedet trækkes fuld
Ja hvis det kan påvises at du ikke kan bruge den privat, ellers vil selve muligheden at du KAN bruge den kunne bruges mod dig - og samme med evt delt moms hvis reolen kan købes som ren firmating
Var det en metal lagerreol i et lokale du kun havde firmating til så helt klart ja ville jeg sige, og står den i sit eget lokale og kun er fyld med firmating så går det formentlig men det er kantfald med reol i eget hjem - en der måske står i rum der bruges til andet og kan bruges til andet så jeg tror ikke nogen kan sige sikkert hvad der er konkret med selv fradrag og derfra delt moms eller ikke - reol privathjem - desværre. Skat kan givet give bindene svar, men hvis det kan forventes negativt vil de fleste jo nok fraråde det :)