Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Beregning af skat privat

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Mar 14
Indlæg ialt: 84
Fra  Meptek I/S Skrevet kl. 18:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Ved godt det ikke har noget med iværksætteri at gøre. Men nu har jeg efterhåndet fulgt med herinde på siden i lang tid, og fået mange gode råd. Så jeg tænker, om der er nogle venlige sjæle, der kunne hjælpe mig.  

Mit spørgsmål nu, er så et lidt mere privat af slagsen. Som det fleste nok ved, så er ens årsopgørelse klar for 2013 d. 10. marts. 

Jeg var inde på skat.dk, for at prøve at få et hurtigt overblik, om hvad resultatet ca. ville blive. Ved godt, at det ikke er helt præcist, og nogle ting kan man først indberette bagefter. Men. beregningen viste jeg kommer til at have et restskat på ca. 10.000 kr. kan det virkelig passe, tænkte jeg?

håber der er nogle der kan hjælpe mig, med at se om der evt. er en fejl. eller om jeg simpelthen bare har en restskat på 10.000 kr. 

Fra 1. Januar 2013 - 31. marts 2013 = dansk løn indkomst på samlet 22.265,85 kr. (De betalte jeg ikke skat af, da de kørte på mit frikort)

Fra 1. Maj 2013 ophørte min danske skattepligt. Jeg flyttede til Tyskland, og tog en erhvervsuddannelse. Jeg arbejdede hos en tysk arbejdsgiver, og betalte tysk skat af min løn. Men samtidig var selve uddannelse dansk. dvs. at jeg har været hjemme i Danmark på skoleophold. Under disse skoleophold har jeg fået dansk løn. Den samlede danske løn under skoleophold (7.518 kr. den har jeg ikke betalt skat af)

Jeg har samtidig fået et legat på 10.000 kr. 

Hvordan kan det blive til en restskat på 10.000 kr.?

I mine skatte papirer er der indberettet følgende: 

Lønindkomst: 28.610 kr.

rubrik 16a ( Pensioner og SU med mere) :  10.024 kr. 

rubrik 17 (Gruppelivsforsikring via fagforeningen, legater og bestemte personalegoder) : 14.531 kr. 

For det første så forstår jeg ikke, hvordan skat kan få de tal de får. 

1) Hvad kan man gøre for at få rettet disse tal?

2)  Er der nogle fradrag jeg kan trække fra?

Håber der er en hjælpende sjæl. Mange tak!

Vil du blive bedre til at præsentere? Læs mere her  http://meptek.dk Yes

Tilmeldt 4. Mar 14
Indlæg ialt: 84
Fra  Meptek I/S Skrevet kl. 19:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Efterfølger:

Min danske uddannelse er igennem AER. hvilket muligvis giver mig ret til fradrag ved arbejde i udlandet

''Arbejdsgivernes elevrefusion (AER) er en selvejende institution, der har til formål at administrere refusions- og tilskudsordninger, som skal medvirke til at skaffe det fornødne antal praktikpladser til elever. Elever, der tager til udlandet med en dansk uddannelsesaftale, modtager ikke direkte støtte fra AER, fordi støtten går gennem arbejdsgiveren. Lønnen, der udbetales til eleven, anses for optjent ved arbejde udført i udlandet og berettiger dermed til fradrag for arbejde i udlandet. Hvis eleven i stedet tager til udlandet uden en dansk uddannelsesaftale, indgår den pågældende direkte i et lønnet arbejdsforhold med en udenlandsk arbejdsgiver. Lønnen fra den udenlandske arbejdsgiver berettiger til fradrag for arbejde i udlandet. Se TfS 1999, 584 TSS.'' 

kilde:

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=1977822&chk=209735&layout=353121

Vil du blive bedre til at præsentere? Læs mere her  http://meptek.dk Yes

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)