Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

tilbage betaling af lån?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Oct 07
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 21:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi har fået et ja fra banken på det beløb vi ønskede. ..Fantastisk.. men men men, et nyt problem er opstået. lånet er sat sådan sammen at vi er nød til at trække pengende ud af firmaet, for at betale tilbage. Hvilket resultere i at vi skal betale skat af det vi trækker ud, og derved er nød til at trække dobbelt så meget ud som vi skal betale af på lånet.

Spørgsmålet er: Er der en fremgangsmåde, der gør at vi kan betale lånet af direkte idennem firmaet??  

(PS. vi har ikke skrevet under endnu og vores virksomhedsform er ikke 100% fastlagt men vi hælder kraftigt imod IS)

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 21:32

Er det et lån der gives til jer som privatpersoner, hvor I skyder pengene i firmaet, eller er det et lån der gives til en eksisterende virksomhed?

Hvis det første er tilfældet er det naturligvis med beskattede midler at lånet tilbagebetales.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Flensburg
Tilmeldt 23. Sep 07
Indlæg ialt: 574
Fra  SunTzuGames Skrevet kl. 21:35

Hhmmm.. det lyder lidt underligt... At de skal "trækkes" ud af firmaet først.
Den løsning kan jeg ikke umiddelbart gennemskue.

Jeg har taget erhvervslån igennem Maxbank, og de fikser det med at selve kontoen for ens firma, får en kassekredit-løsning.
På den måde, er alt hvad der kommer ind i teorien med til at påvirke kontoen på den gode måde. Derudover betaler man jo så kun renter af det reelle beløb man har ude og hænge, og ikke af et specifikt lån som sådan.

Den løsning er jeg rigtig glad for...

Venlig hilsen Emil Larsen
Vild med brætspil? - Sun Tzu Games

Tilmeldt 2. Oct 07
Skrevet kl. 22:18

præcis.. det lyder i mine ører også som en ret sær løsning. Det er som det ser ud nu, et lån vi tager som privat personer og skyder ind i firmaet. Men det er bestemt ikke den løsning vi ender ud med. Det skal lige siges at vores bankrådgiver ikke har den helt store erfaring med erhvervs kunder, og vi er relativt uerfarne som iværksættere på dette plan, så er ude for at at lede efter den optimale løsning. 

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 22:20

Så ville jeg skynde mig at skifte bankrådgiver, hvis vedkommende ikke har styr på erhvervskunder. 

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Flensburg
Tilmeldt 23. Sep 07
Fra  SunTzuGames Skrevet kl. 22:28

*hahaha* Ja helt sikkert...

I skal henvende jer til de bankers afdelings som hedder "erhvervsafdelinger", ellers så gætter jeg på at I kan ende ud med det falske lån.

Kan kun anbefale Maxbank, selvom jeg ikke har prøvet andre. Men eftersom Maxbank var de eneste som gerne ville tage et møde med mig INDEN at jeg sendte noget materiale, medvirkede det til min beslutning. Og bestemt været det værd..... :)

Tilmeldt 2. Oct 07
Skrevet kl. 22:37

Ja det er sku nok det bedste, vi lage også ud med et møde i vores banks erhvervs afdeling, men blev sendt videre til min privat rådgiver med den begrundelse at beløbet var for småt(150.000 dkr) til at det var under dem. studsede også lidt over det, da det i mit univers er en ok sum  især hvis det ender med at vi skal lave opgaver for 300.000 for at betale dem tilbage.

Fra Flensburg
Tilmeldt 23. Sep 07
Fra  SunTzuGames Skrevet kl. 22:43

Eij hvor flabet... det kan man da ikke sige.
Mit lån var ligeledes på 150.000,-
Nu har jeg dog fået en og samme rådgiver, som har fokus på det erhvervsmæssige. Så har jeg kun en reference at skulle snakke med....

Tilmeldt 14. Jun 05
Indlæg ialt: 77
Skrevet kl. 12:22

Jeg går ud fra, at I driver jeres virksomhed i personligt regi. I skal beskattes af virksomhedens overskud. Ydelserne på lånet, der består af en afdrags- hhv. rentedel, er kun fradragsberettiget for renternes vedkommende.

Jeg kan ikke se, at banken har rådgivet jer forkert. Uanset hvordan lånet er konstrueret, så opnår i fradragsret for de renter, som I betaler.

Eksempel

Omsætning                                        1.000.000

Udgifter excl. renteudgifter                      500.000

Ydelser på lånet afdrag kr.  150.000

Renter                         kr.  100.000

Jeres overskud, som I skal beskattes af vil være: 400.000 (1.000.000-500.000-100.000).

Af det som I har tilbage efter skat, skal I betale ydelserne til banken. Jeres skattebetaling af overskuddet er blevet reduceret pga renteudgifterne.

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 21:36

Jeg kan helt ærligt heller ikke se problemet. Er I ikke i virksomhedsordningen holder Michaels eksempel 100% og det er fløjtende ligegyldigt hvor lånet ligger. Bruger I virksomhedsordningen tager I blot lånet ind i virksomhedsordningen og får derved fradrag for renteudgifterne der som ønsket.    

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)