Har for ca. 1 år siden startet en lille virksomhed, engros salg af grøn is te på glasflasker; AriZona hedder de. Der er 9 forskellige varianter, de er alle sterilt tappet, derfor uden konserveringsmidler, tilsætningstoffer, farvestoffer og kunstige sødemidler. Vi køber AriZona fra USA hvor de fremstilles sammen med en anden grossist som dog er noget større end os. Han sælger mange forskellige drikke i DK, bla til seven eleven, inco, adeco osv.. vi ved ikke helt forhvorfor han gerne vil handle med os, vi får flaskerne til en meget favorabel pris dog tjener han lidt på os... Problemet er at vi ligger inde m. et stort parti (står på lager) vi ville gerne kunne markedsføre produktet, men har ikke midlerne eller for den sags skyld en viden om hvordan. Vi ved at dette produkt vil kunne blive stort på det danske marked, men hvordan.... Det hele startede med at jeg så flaskerne som er utrolig flotte, har vundet adskillige design awards i London, smagte det og blev som fortryllet. Dette produkt er et super alternativ til alt det usunde vi drikker som sodavand, juice etc. Man kan tage flasken med sig i toget, på arbej... flasken er trendy i sig selv. Jeg tænkte at dette produkt bare skulle til DK, jeg skrev mails og ringede i næsten 1 år til AriZona i USA, og en dag blev jeg så ringet op af ham den danske grossist... AriZona havde bedt ham kontakte mig.. Men jeg er ikke bekendt med at drive den slags forretning... Har nu nået bunden, er ved at give op... har brug for hjælp.. Hvordan gør jeg det her er der mon nogen derude som kan hjælpe mig. Vil lige nævne at jeg allerede har skabt en fin lille kundekreds i stor Kbh. som er faste kunder... har et par i jylland og på fyn samt et adskillige kunder i Sverige.. Jeg bruger dog en del penge på lager og transport af varene og der er derfor ikke rigtig nogen fortjeneste... Er det her en død bold allerede.... jeg har en makker som er med i dette (i/s selskab, men han vil meget gerne trække sig og betale halvdelen af hvad vi skylder) Pia p-aaberg@ofir.dk
|
Vil våge den påstand, at læske drik market er så fyldt, at det kræver den helt store marketings maskine for at få forbrugerne med på vognen. Alternativet er at markedsføre det som et mere ekslusivt produkt, hvilket er billigere men markant sværer. Set fra mit synpunkt er det en hård opgave du har givet i dig lag med. Hvis du vælger at forsætte syntes jeg du skulle sætte dig ned og tænke godt og grundigt igennem hvem din målgruppe er, få lavet en detaljeret målgruppe analyse og derefter udtænke en marketings strategi.. kort sagt hvem er dine kunder, hvad appelere til dem og hvordan for jeg fortalt dem at mit produkt er lige dem.
Vælger du at stoppe skal du havde et rygklap for ikke at være bange for at hoppe ind på et market med så mange store spillere, det kræver mod.
Jeg er medejer af et lille web bureau hvor vi blandt andet udtænker markets strategier du er velkommen til at kontakte mig.
mvh emil olsen ALL-IN emil_olsen@hotmail.com