Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søger måske kapital eller måske noget helt andet...

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Sep 07
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 20:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Har for ca. 1 år siden startet en lille virksomhed, engros salg af grøn is te på glasflasker; AriZona hedder de. Der er 9 forskellige varianter, de er alle sterilt tappet, derfor uden konserveringsmidler, tilsætningstoffer, farvestoffer og kunstige sødemidler. Vi køber AriZona fra USA hvor de fremstilles sammen med en anden grossist som dog er noget større end os. Han sælger mange forskellige drikke i DK, bla til seven eleven, inco, adeco osv.. vi ved ikke helt forhvorfor han gerne vil handle med os, vi får flaskerne til en meget favorabel pris dog tjener han lidt på os...  Problemet er at vi ligger inde m. et stort parti (står på lager) vi ville gerne kunne markedsføre produktet, men har ikke midlerne eller for den sags skyld en viden om hvordan. Vi ved at dette produkt vil kunne blive stort på det danske marked, men hvordan....

Det hele startede med at jeg så flaskerne som er utrolig flotte, har vundet adskillige design awards i London, smagte det og blev som fortryllet. Dette produkt er et super alternativ til alt det usunde vi drikker som sodavand, juice etc. Man kan tage flasken med sig i toget, på arbej... flasken er trendy i sig selv. Jeg tænkte at dette produkt bare skulle til DK, jeg skrev mails og ringede i næsten 1 år til AriZona i USA, og en dag blev jeg så ringet op af ham den danske grossist... AriZona havde bedt ham kontakte mig.. Men jeg er ikke bekendt med at drive den slags forretning...

Har nu nået bunden, er ved at give op... har brug for hjælp..  Hvordan gør jeg det her er der mon nogen derude som kan hjælpe mig.

Vil lige nævne at jeg allerede har skabt en fin lille kundekreds i stor Kbh. som er faste kunder... har et par i jylland og på fyn samt et adskillige kunder i Sverige.. Jeg bruger dog en del penge på lager og transport af varene og der er derfor ikke rigtig nogen fortjeneste... Er det her en død bold allerede.... jeg har en makker som er med i dette (i/s selskab, men han vil meget gerne trække sig og betale halvdelen af hvad vi skylder)

Pia p-aaberg@ofir.dk 

Tilmeldt 2. Oct 07
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 22:00

Vil våge den påstand, at læske drik market er så fyldt, at det kræver den helt store marketings maskine for at få forbrugerne med på vognen. Alternativet er at markedsføre det som et mere ekslusivt produkt, hvilket er billigere men markant sværer. Set fra mit synpunkt er det en hård opgave du har givet i dig lag med. Hvis du vælger at forsætte syntes jeg du skulle sætte dig ned og tænke godt og grundigt igennem hvem din målgruppe er, få lavet en detaljeret målgruppe analyse og derefter udtænke en marketings strategi.. kort sagt hvem er dine kunder, hvad appelere til dem og hvordan for jeg fortalt dem at mit produkt er lige dem. 

Vælger du at stoppe skal du havde et rygklap for ikke at være bange for at hoppe ind på et market med så mange store spillere, det kræver mod.  

Jeg er medejer af et lille web bureau hvor vi blandt andet udtænker markets strategier du er velkommen til at kontakte mig.

mvh emil olsen ALL-IN  emil_olsen@hotmail.com

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 08:34

Som jeg umiddelbart læser dit indlæg, sælger du direkte til forbrugerne, er det korrekt?

Hvis det er tilfældet, villle jeg i dit sted bruge kræfterne på at finde forhandlere. Det er altså sjovere at sælge paller end enkeltstyks af drikken.

mvh Carsten

Tilmeldt 16. Sep 07
Skrevet kl. 09:05

Hej Carsten

Det kan du have fuldstændig ret i og det vil jeg også reigtig gerne, men hvor finder man de store aftagere???? Jeg sælger jo nu til cafeer, restauranter osv... men ville da super gerne sælge meget på en gang, har bare ingen ide om hvordan..

Tak fordi du brugte tid på at svare mig.

Mvh. Pia  

Tilmeldt 16. Sep 07
Skrevet kl. 09:06

Hej Emil

Tak for dit svar...

Mvh. Pia

Tilmeldt 2. Oct 07
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 16:29

Find nogle store virksomheder der markedsfører sig som "trend" skabende. bank på døren og overbevis dem om at dit produkt signalere "go stil" der forgår ikke mange møder uden lidt til ganen. Hvis din flaske er oppe i tiden rent design mæssigt(for den er det hvad indhold angår), kan der ligge en masse go signal værdi til deres kunder og samarbejdspartnere. Så for du ud over reele kunder også bredt kendskabet til din is the.

Det kræver en masse fodarbejde og nogle gode overtalelses evner, men er designet hvad du siger det er, er det ikke en umulig opgave.   

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)