Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføring af mad og drikke i forbindelse med renovering og reception

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Mar 14
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 22:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Vi stiftede d. 10.01.2014 et selskab, som skal drifte et kontorhotel i Aarhus.

i perioden fra stiftelsen og frem til vores reception d. 28.02.2014 har vi haft nogle udgifter til mad og drikke, i forbindelse med en renoveringsperiode, som vi selv med frivillige hjælpere, ulønnet har stået for.

Ovenstående giver for mig anledning til 2 spørgsmål.

1. Hvilken konto kan/skal jeg bogføre udgifterne til mad og drikke i renoveringsperioden på?

2. Hvilken konto kan/skal jeg bogføre udgifterne til vores reception på? (Kan de evt. være på reklamekontoen med 100% fradrag, da det var et offentligt arrangement med potentielle kunder?)

Håber I kan hjælpe mig lidt på vejSmile

Mvh

Henrik

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47143
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:42

Bespisning af de frivillige må være forretningsforbindelser for ikke at ha problem med at det måske var indberetningspligt og skattepligt hvis det ligefrem erstatter løn men bespisning forretningsforbindelser er 25% skat fradrag og kvart moms generelt

Repræsentation - åbent hus eller primært inviterede i huset er ikke som beskrevet reklame og marketing men jo - reception  og derfor 25% skatte fradrag og 0 moms fradrag - var det ude på restaurant var der kvart moms fradrag som i https://www.danskrevision.dk/Nyheder/Documents/Marts%202012%20Skatte-%20og%20momsfradrag%20ved%20repr%C3%A6sentation.pdf som du lige checker jeg husker rigtigt fra :)

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Valby
Tilmeldt 15. Jan 14
Indlæg ialt: 158
Fra  Lean Controlling ApS Skrevet kl. 23:01

Som udgangspunkt er jeg enig med John.

Men du kan prøve at læse dette link, og så selv vurdere hvorvidt du måske kan få fradrag, da du bedst kender omfanget af din reception.

http://www.tax.dk/lv/lve/E_B_3_7_2.htm

evt. Snak med din revisor.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47143
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:09

Jakob:

Som udgangspunkt er jeg enig med John.

Men du kan prøve at læse dette link, og så selv vurdere hvorvidt du måske kan få fradrag, da du bedst kender omfanget af din reception.

http://www.tax.dk/lv/lve/E_B_3_7_2.htm

evt. Snak med din revisor.

fint link - og ellers enig - tal med revisor om han vil bakke op om andet end reception efter listen i linket fra danske revision - bakker revisor op har man denne til at hjælpe hvis skat er uenig . og ellers kan man jo hvis man vil være stensikker og beløbet er stort nok, får et svar på afgrænsningen ved bindende svar fra skat

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)