Hej Aminoer, Vi stiftede d. 10.01.2014 et selskab, som skal drifte et kontorhotel i Aarhus. i perioden fra stiftelsen og frem til vores reception d. 28.02.2014 har vi haft nogle udgifter til mad og drikke, i forbindelse med en renoveringsperiode, som vi selv med frivillige hjælpere, ulønnet har stået for. Ovenstående giver for mig anledning til 2 spørgsmål. 1. Hvilken konto kan/skal jeg bogføre udgifterne til mad og drikke i renoveringsperioden på? 2. Hvilken konto kan/skal jeg bogføre udgifterne til vores reception på? (Kan de evt. være på reklamekontoen med 100% fradrag, da det var et offentligt arrangement med potentielle kunder?) Håber I kan hjælpe mig lidt på vej Mvh Henrik |
Bespisning af de frivillige må være forretningsforbindelser for ikke at ha problem med at det måske var indberetningspligt og skattepligt hvis det ligefrem erstatter løn men bespisning forretningsforbindelser er 25% skat fradrag og kvart moms generelt
Repræsentation - åbent hus eller primært inviterede i huset er ikke som beskrevet reklame og marketing men jo - reception og derfor 25% skatte fradrag og 0 moms fradrag - var det ude på restaurant var der kvart moms fradrag som i https://www.danskrevision.dk/Nyheder/Documents/Marts%202012%20Skatte-%20og%20momsfradrag%20ved%20repr%C3%A6sentation.pdf som du lige checker jeg husker rigtigt fra :)
vh John H