Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg er kørt fast,- er der nogle ideer til hvordan jeg kommer videre?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Oct 12
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 13:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer!

Jeg har før fået gode råd herinde og tænker derfor, at der endnu engang er nogen der kunne sætte gang i nogle tanker og ideer.

Jeg har startet et dekoratør firma hvor jeg tilbyder vinduesdekoration og visual merchandising (vareoplæg/salgsoptimering).

Mit problem er, at jeg savner ideer til hvordan jeg kommer ud til kunderne.

Jeg arbejder pt. på at optimere min hjemmmeside www.mejsigdekoration.dk og skal bl.a. have lavet en freebie og et nyhedsbrev. Jeg har lavet en google adwords konto og har også noget arbejde her der skal klares i form af annoncer. Men er der nogen der har andre bud på hvordan jeg får fat i kunderne?

Jeg har været ude og snakke med mange butikker men uden det store held. Ofte er det ikke butikschefen der er beslutningstageren, men butiksejeren. Er der et sted de specielt hænger ud? En website man kunne ligge en annonce på?

Overvejer lidt at tegne en skitse af et vindue hos en potentiel kunde og sende det afsted til butikken med et tilbud, men er i tvivl om det virker desperat...?

Mit største problem er nok i virkeligheden at jeg ikke er nogen særlig god sælger.

Alle ideer modtages med kyshånd!

Venlig hilsen

Susanne

Tilmeldt 28. Mar 13
Indlæg ialt: 100
Fra  ByD Skrevet kl. 13:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Susanne :
Mit største problem er nok i virkeligheden at jeg ikke er nogen særlig god sælger.

Okay, så du kender altså dine svagheder - så langt så godt. Det du ikke er skarp til selv, må du have en anden til - ellers risikerer du ikke at komme videre.
Jeg kan se på din hjemmeside at du har nogle rigtig fine referencer, men jeg tænker at problemet er, at de fleste butikker har ansatte som er dygtige til at dekorerer vinduerne og har sans for at sammensætte produkter - hvorfor så hyre en udefra til at lave det? Jeg selv var ansvarlig for udstillingen da jeg arbejde i H&M - helt grøn på området. Du skal nok have med i salgtalen hvorfor det er bedre at betale dig for det, end at gøre det selv :-)

Jeg ønsker dig rigtig meget held og lykke og så håber jeg at du kommer i gang igen :)

Tilmeldt 10. Oct 12
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 22:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Louise.

Mange tak for dit svar. Du har ret i at de fleste gør det selv og at jeg nok bl.a bør gøre fordelene ved at få en dekoratør på opgaven tydligere.

Vh Susanne :-)

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 311
Skrevet kl. 22:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Fat i telefonen, ring til butikken og spørg efter beslutningstageren.. det fungere for mig :) folk kan være lidt slappe i optrækket, men der kan man jo så tage fat i dem senere hen :)

Nu ved jeg ikke hvor hurtig du er til at lave den slags, men går en butiksejer nu med til et møde, så kunne du jo tage et par hurtige skitser med til dem så de kan se hvad de egentlig får for pengene

Og det at være en god sælger, kommer jo kun ved enten at tage kurser i hoved og r*v, eller forsøge dig frem.. ingen har den gyldne mellemvej, da alle brancher er forskellige :)

Mvh

Tilmeldt 5. Mar 14
Indlæg ialt: 5
Fra  Fluffybrains.com Skrevet kl. 23:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Susanne

Jeg har klikket lidt rundt på din hjemmeside, og har eventuel nogle forsalg til dig, som du kan vælge at bruge, hvis du har lyst.

Det første jeg vil starte ud med, som springer mig i øjnene, når jeg kommer ind på din side, er boksen med et uforpligtet tilbud. Jeg vil anbefale dig til at slette: Hvorfor ikke. Nok virker det frisk og anderledes, men du skal passe på med at bruge negative ord i sammenhæng, hvor du ønsker, kunden skal opfatte det positivt. Ligeledes kan det være hæmmende at stille det som et spørgsmål, da det vil symbolisere usikkerhed. Det kunden vil se, er, at du kan formidle dine budskaber kort og præcist på samme måde som dekorationen i deres butik, skal være det.  Det kan godt være at det er kedeligt, men jeg vil mene, at du vil få langt mere ud af at skrive: Få et Gratis og uforpligtende Tilbud. Nøjes derfor med at fremhæve de få ord, som kunden ønsker at se, i stedet for at understrege hele overskriften; er alt fremhævet, er intet fremhævet!

Angående din markedsføring så tror jeg, at det er vigtigt i din branche at være aggressiv, da de fleste butikker enten selv sørger for at dekorere, eller også kommer virksomhederne selv ud, og sætter deres egne displays op. Jeg vil derfor ikke mene, at det er desperat, at du tegner en skitse af et vindue hos en potentiel kunde og sender det ud, tværdigmod, da vil det vise målrettethed, og at du er sikker nok på dine egne evner, til at du kan klare sådan en opgave. Ligeledes hjælper det også for kunden, at kunne se, hvad det er, de vil få i præcis deres vindue og ikke andres, da det kan være svært for mange at forestille sig.

Noget af det bedste for dig vil selvfølgelig være at få en aftale i hus med en kæde; men det er nemmere sagt end gjort. Det du kan gøre, er at opsøge nogle kæder, hvor du tilbyder at dekorere et af deres vinduer gratis over en periode, og hvis de derefter føler sig tilfredse og/eller eventuel ser en større kundetilstrømning, da vil du derefter tage betaling og eventuel indgå en aftale med dem, hvori du står for dekorationen i en hvis antal butikker. Skulle det ikke ende med en kontrakt, da har du stadig en langt større portefølje og mere erfaring, som du kan skrive på dit cv, når du opsøger flere eventuelle kunder.

Når du så opsøger dine kunder, er det vigtigt, at du kan sælge dig selv! Du skal være lige på og hård uden slinger i valsen. De skal vide, hvad de kan forvente, og hvad du har at tilbyde, som ingen andre kan. Derfor kan være en god idé at udforme en elevatortale, som du afprøver overfor venner og familie, indtil du ikke længere føler, den kan optimeres mere. Hvis du ikke er bekendt med elevatortalen, så beskrives den i metafor som en tale, du kan give i en elevator til en kunde, inden i står af. Den skal derfor være kort og præcis – maks. 30 sekunder. Du fortæller så det, der har relevans og intet andet; ingen fine ord, intet fyld, men kun de vigtigste punkter smeltet sammen til en flydende tale. Du skal altså med talen vække kundens nysgerrighed, så han ønsker at vide mere, når, i står af på samme etage.

Jeg håber du kan bruge lidt fra mit indlæg, og om ikke andet så må du hvert fald have held og lykke med det! :)

Med venlig hilsen.

Mike 

Fra Ballerup
Tilmeldt 2. Sep 13
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 23:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Susanne,

Hvorfor ikke også skrive en pressemeddelelse om at du er startet og med en eller anden spændende nyhed.

Hvis man skal have succes som iværksætter skal vingerne virkelig bredes ud.

Evt. hvis du har råd hyrer en telemarketing person til at sætte nogle møder op - gå på et kursus i salg. Øvelse gør mester som man siger, så du skal nok blive god til at sælge - hvis du øver dig.

Vigtigt er selvfølgelig også selvdisciplin - skaf dig en liste over mulige kunder - ring til 100 emner i timen - dag - efter dag.

Mvh


Jesper 

Tilmeldt 10. Oct 12
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 22:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for jeres svar! Det har helt sikkert givet mig noget inspiration og lidt ny energi.

Mike: Jeg kan sagtens se hvad du mener mht til dine kommentarer vdr det gratis tilbud. Har ændret det :-).

Vh Susanne

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)