Hej aminoer! Jeg har før fået gode råd herinde og tænker derfor, at der endnu engang er nogen der kunne sætte gang i nogle tanker og ideer. Jeg har startet et dekoratør firma hvor jeg tilbyder vinduesdekoration og visual merchandising (vareoplæg/salgsoptimering). Mit problem er, at jeg savner ideer til hvordan jeg kommer ud til kunderne. Jeg arbejder pt. på at optimere min hjemmmeside www.mejsigdekoration.dk og skal bl.a. have lavet en freebie og et nyhedsbrev. Jeg har lavet en google adwords konto og har også noget arbejde her der skal klares i form af annoncer. Men er der nogen der har andre bud på hvordan jeg får fat i kunderne? Jeg har været ude og snakke med mange butikker men uden det store held. Ofte er det ikke butikschefen der er beslutningstageren, men butiksejeren. Er der et sted de specielt hænger ud? En website man kunne ligge en annonce på? Overvejer lidt at tegne en skitse af et vindue hos en potentiel kunde og sende det afsted til butikken med et tilbud, men er i tvivl om det virker desperat...? Mit største problem er nok i virkeligheden at jeg ikke er nogen særlig god sælger. Alle ideer modtages med kyshånd! Venlig hilsen Susanne |
Susanne :Mit største problem er nok i virkeligheden at jeg ikke er nogen særlig god sælger.
Okay, så du kender altså dine svagheder - så langt så godt. Det du ikke er skarp til selv, må du have en anden til - ellers risikerer du ikke at komme videre.
Jeg kan se på din hjemmeside at du har nogle rigtig fine referencer, men jeg tænker at problemet er, at de fleste butikker har ansatte som er dygtige til at dekorerer vinduerne og har sans for at sammensætte produkter - hvorfor så hyre en udefra til at lave det? Jeg selv var ansvarlig for udstillingen da jeg arbejde i H&M - helt grøn på området. Du skal nok have med i salgtalen hvorfor det er bedre at betale dig for det, end at gøre det selv :-)
Jeg ønsker dig rigtig meget held og lykke og så håber jeg at du kommer i gang igen :)