Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fordel hvis logodesigner og website designer (programmør) er den samme?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Lyngby
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 16:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Jeg har fundet en dygtig logodesigner - men hun kan ikke lave/programmere mit website.

Derfor er jeg pludselig kommet i tvivl og vil gerne høre om Jeres erfaringer:

Er det en fordel hvis logodesigner og website designer er den samme person?

Mange hilsner

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:48

Hej

Fordel og fordel, det er jo i virkeligheden 2 vidt forskellige designopgaver. Jeg vil anbefale at du får nogle referencer og tilbud fra flere forskellige designere ( 1 logodesigner og 1 website designer ) og samlinger dem på pris vs. kvalitet.

Hvis du ikke finder nogen, vil jeg da gerne byde ind på designet på dit website, min personlige porteføjle kan du se her: www.henningwraae.dk

Og skulle det knibe med logodesigneren så kender jeg også virkelig god en på dette område.

Med venlig hilsen

Henning Wraae

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 17:54

Brug aldrig den samme person både til det grafiske og til programmeringen - der findes ganske få mennesker der mestrer begge dele. Du får ikke mange kreativer genier til at begrave sig ned i koder, og omvendt du får ikke en matematiker der er vant til at tænke i programmering til at designe noget kreativt og lækkert design/logo.

Hvis du endelig vil have samme "person" til hele opgaven, så vælg et bureau der har folk til begge dele.

Men der er ingen ulemper ved at få en logo designer til at designe dit logo, og derefter vælge et firma til selve hjemmesiden. Så længe de bare har logoet før de begynder, sådan at den grafiske stil holdes.

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 18:36

Vi har brugt samme bureau til begge dele..

Jeg synes det er rart, at personen kender os, vores produkter og ved hvilke tanker/ønsker vi har, hvad planerne er for virksomheden og personen har oplysninger som logofarver osv i forvejen..

Ved det bureau vi bruger, har vi samme kontaktperson til den grafiske del og en anden der står for programmering/hjemmeside og chefen for bureauet følger med alle ansatte på sidelinien.. det fungerer rigtig godt synes jeg.

Fra København N
Tilmeldt 22. Feb 06
Indlæg ialt: 462
Fra  Voke Reklame & Design Skrevet kl. 20:44

Hej,

Selvom din logodesigner ikke er webprogramør kan det sagtens ske personen kan lave webdesignet.. så kan du efterfølgende få en webprogramør til at kode siden...

Jeg er selv den "kreative designer" men kan også kode fejlfri CSS, HTML og lidt PHP.. hvis jeg ikke selv magter opgaven til en fair pris, har jeg nogle dygtige programøre som kan klar opgaven på et professionelt plan...

Du er velkommen til at tage kontakt til mig hvis du skulle have nogle spørgsmål, evt. en vurdering af det du får lavet.. Tlf. 60 226 441 mail: dp@256c.dk 

Fra Køge
Tilmeldt 3. Feb 07
Indlæg ialt: 146
Skrevet kl. 20:14

Nej, det er nok sjældent en fordel at have én person til det hele. Det er jeg rigtig god til selv at forsøge, men man er sjældent tilstrækkelig kritisk over for sit eget arbejde, og der er nok ikke noget sværere end at finde fejl i sine egne ting. Så flere personer er tit en fordel til de fleste opgaver. Og selvom programmering kan være betydeligt mere kreativt end mange forestiller sig, så er det en anden type kreativ end grafisk kreativ.

Vi brugte selv Logoworks til design af logo. For omkring $500 var der 6 forskellige designere til at komme med hver 2 logoforslag baseret på en stribe oplysninger, som vi kom med. Det giver en rigtig bred vifte af forslag og ideer til mange forskellige typer logoer. Vi kunne så vælge at arbejde videre med det ene logo og havde mulighed for ubegrænset antal rettelser og korrekturrunder. Og logoet er vi blevet ganske godt tilfredse med. Samme virksomhed kan så i øvrigt designe både hjemmeside, brevpapir osv. osv.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)